۱۶ فروردین ۱۳۸۹، ۱۳:۴۳

امامی رضوی اعلام کرد:

برنامه وزارت بهداشت برای مقابله با پدیده زیرمیزی پزشکان

برنامه وزارت بهداشت برای مقابله با پدیده زیرمیزی پزشکان

معاون وزیر بهداشت از افزایش نیافتن تعرفه جراحی در بخش خصوصی و تامین هزینه استقرار پزشکان در مناطق محروم به منظور کاهش پدیده زیرمیزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن امامی رضوی امروز دوشنبه در حاشیه نشست خبری هفته سلامت از توافقات اولیه با وزارت رفاه به منظور تعیین تعرفه‌های درمان سال 89 خبر داد و گفت: تعرفه‌های درمان دولتی تا اوایل اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس برای سال 89 درصدی از حقوق و دستمزد کارکنان دولت به عنوان سرانه درمان در نظر گرفته شده است. به این ترتیب سرانه درمان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و حدود 30 تا 40 درصد رشد می‌یابد.
 
امامی رضوی ادامه داد: به این ترتیب با افزایش قابل توجه میزان سرانه درمان، میزان تعرفه‌ها نیز متناسب با آن رشد می‌یابد. همچنین با توجه به افزایش میزان سرانه درمان، کیفیت خدمات بیمارستانهای هیئت امنایی نیز افزایش می‌یابد.
 
وی با بیان اینکه فرانشیز پرداختی مردم در بیمارستانهای هیئت امنایی هیچ رشدی نخواهد داشت، ادامه داد: افزایش میزان سرانه درمان در پرداختی مردم در هزینه‌های سلامت تاثیری نخواهد داشت و سهم مردم در پرداخت به بیمارستانهای هیئت امنایی همان یک k خواهد بود. افزایش میزان سرانه علاوه بر آنکه کیفیت ارائه خدمات در بیمارستانها را افزایش می‌دهد سبب کاهش مباحثی همچون پدیده زیرمیزی می‌شود.
 
معاون وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاهش پدیده زیرمیزی، افزود: با هماهنگی سازمان نظام پزشکی، برنامه ‌هایی در جهت کاهش پدیده زیرمیزی اجرا می شود که همگی بازدارنده، تنبیهی و البته تشویقی است.
 
امامی رضوی گفت: یکی از مصوبات خوب مجلس برای سال جاری، تصویب مبلغ 100میلیارد تومان برای تامین هزینه استقرار پزشکان در مناطق محروم است. همچنین پرداخت مبلغی ثابت اضافه بر درآمد و حقوق پزشکان سبب می‌شود که پدیده زیرمیزی کاهش یابد.
 
وی در خصوص تعرفه‌ های پزشکی بخش خصوصی در سال 89 نیز گفت: با توافقات صورت گرفته میان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برخی آیتمها در تعرفه‌های بخش خصوصی از جمله k جراحی، افزایش نداشته و برخی آیتمها نیز بین 10 تا 20 درصد رشد داشته‌ است. در مجموع طبق تفاهمی که با سازمان نظام پزشکی در اواخر سال گذشته صورت گرفت، ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال 89 بین 10 تا 20 درصد رشد خواهد داشت که این تعرفه ‌ها تا قبل از اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.
کد خبر 1058067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha