۲۱ فروردین ۱۳۸۹، ۲۱:۲۴

ماهیندا راجاپاکسا:

صلح و پیشرفت را به سریلانکا می آوریم

صلح و پیشرفت را به سریلانکا می آوریم

رئیس جمهور سریلانکا که حزبش به تازگی در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شده از برنامه های خود برای ایجاد صلح و ثبات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ماهیندا راجاپاکسا رئیس جمهوری سریلانکا در مراسم گرامیداشت پیروزی حزب خود در انتخابات پارلمانی به مردم قول داد که دولتش پس از چندین دهه جنگ داخلی، صلح و آرامش را برای این کشور به ارمغان بیاورد.

وی امروز شنبه در حضور هزاران تن از هوادارانش متعهد شد که برنامه های خود را در مسیر صلح، پیشرفت، بازسازی کشور و ایجاد آشتی در بین گروههای مختلف به اجرا بگذارد.
 
 پس از عملیات سال گذشته دولت سریلانکا علیه ببرهای تامیل و توافقهای انجام گرفته با رهبران این گروه شبه نظامی انتظار می رود که راجاپاکسا قدرت را با این گروه تقسیم کند.
 
عملیات نظامی سال گذشته علیه ببرهای تامیل موجب کشته شدن سرکرده شبه نظامیان و بی خانمان شدن دست کم 200 هزار تن از ساکنان مناطق عملیاتی شد. رئیس جمهور سریلانکا سه ماه پیش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای بار دوم اکثریت آراء را به دست آورد.
 
 حزب "حزب اتحاد آزادی مردمی" به رهبری راجاپاکسا توانست در انتخابات روز پنجشنبه 117 کرسی از مجموع 225 کرسی پارلمان را که برای تشکیل دولت در این کشور کافی است بدست آورد.
کد خبر 1061209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha