۲ شهریور ۱۳۸۳، ۱۴:۴۳

معاون اداري مالي شهرداري تهران خبر داد:

صرف 900 ميليارد تومان براي حمل و نقل شهر تهران

معاون اداري مالي شهر تهران گفت: در سال جاري از بودجه 3 هزار و 300 ميليارد توماني شهرداري تهران ، 900 ميليارد تومان آن در بخش حمل و نقل و عبور و مرور شهر تهران هزينه مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري "مهر"  علي سعيد لو با اعلام اين مطلب  در جمع خبرنگاران افزود: موضوع حمل و نقل وترافيك در بين حوزه هاي مختلف كاري شهرداري تهران از اولويت نخست برخوردار مي باشد و لذا شهرداري در اين بخش 900 ميليارد تومان طي سال جاري هزينه خواهد كرد كه سرانه هر شهروند تهراني از اين مبلغ 90 هزار تومان  است.

وي همچنين در تشريح برنامه هاي ستاد "مهر" گفت:  اين ستاد با حضور واحدهايي از سوي شهرداري تهران  ، حمل و نقل و ترافيك، اتوبوسراني ، تاكسيراني ، راهنمايي و رانندگي ، ناجا و بخش هاي اطلاع رساني تشكيل و در جهت تامين رفاه و آسايش عمومي در سال تحصيلي جديد برنامه ريزي ها و اقدامات اجرايي دربخش هاي حمل و نقل و ترافيك صورت گرفته است .

معاون اداري مالي شهرداري تهران همچنين اضافه كرد: از مجموع 900 ميليارد تومان ويژه بخش حمل و نقل و عبور و مرور شهر تهران، 330 ميليارد تومان براي تملك اراضي جهت احداث بزرگراه ها و تكميل آنها هزينه خواهد شد.

وي افزود: در زمينه ساخت و ساز بزرگراهها و تعريض معابر سطح شهر تهران ، در بودجه سال جاري 140 ميليارد تومان هزينه پيش بيني شده و همچنين در جهت بهبود عبور و مرور ، نصب ، تعمير و نگهداري چراغ ها، خط كشي خيابان ها و علايم ترافيكي ، 20 ميليارد تومان صرف خواهد شد.

وي افزود: از كل بودجه شهرداري تهران در بخش حمل و نقل و عبور و مرور شهري به شركت ها و سازمان هاي مختلف از جمله مترو 120 ميليارد تومان ، راهنمايي و رانندگي 12 ميليارد تومان ،  سازمان حمل و نقل ترافيك  14 ميليارد تومان ، تاكسيراني 14 ميليارد تومان  و ديگر شركت ها در مجموع 6 تا 7 ميليارد تومان هزينه اختصاص يافته است.

به گفته وي همچنين در قالب برنامه توسعه حمل و نقل شهري حدود 150 ميليارد تومان براي اجراي طرح ها و موضوعات جديد هزينه خواهد شد.

 سعيد لو در ادامه تصريح كرد: در سال آينده در بخش مترو برنامه ريزي شده است تا به منظور تجهيز واگن ها به  كولر رقمي حدود 10 ميليارد تومان  اختصاص يابد.

 سعيدلو همچنين ضمن اشاره به اينكه از اوايل سال 82 تاكنون حدود 1700 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است ،  تاكيد كرد: بر اساس برنامه هاي ستاد مهر از اول مهرماه با شروع سال تحصيلي جديد حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس شركت واحد آماده خدمت رساني و حمل و نقل شهروندان تهراني مي باشد.

وي در ادامه تصريح كرد: از كل بودجه 3 هزار و 300 ميليارد  توماني شهرداري تهران حداقل 60 تا 70 درصد آن براي بخش حمل و نقل شهري اختصاص يافته است و عليرغم اجراي طرح ها و پروژه هاي ترافيكي متعدد ، شهروندان به دليل گستردگي كارها كمتر اين تغييرات را احساس كرده اند.

سعيد لو در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اظهارات يكي از مسوولين دولتي مبني بر پرداخت كمك مالي 260 ميليارد توماني دولت به شهرداري تهران در سال  جاري اظهار داشت: هر چند ممكن است كه دولت در مقوله هاي مختلف شهري اين مبلغ را به سازمان ها و شركت هاي مختلف پرداخت كرده باشد اما هيچ كمكي به شهرداري تهران از سوي دولت صورت نگرفته است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه دستگاههاي مختلف دولتي حداقل 200 تا 300 ميليارد تومان به شهرداري تهران بدهكار مي باشند ، افزود: از دولت تقاضاي پرداخت اين مبالغ را داريم زيرا شهرداري تهران عليرغم افزايش 70 درصدي بودجه امسال با مشكلات عديده مالي مواجه مي باشد ،  لذا پرداخت اين مبلغ مي تواند كمك زيادي به شهرداري در خدمت رساني به مردم و ساخت و ساز شهري نمايد.

 

 

کد خبر 106140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha