۳۰ فروردین ۱۳۸۹، ۱۲:۵۰

برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته «منطق فهم دین» تدوین شد

برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته «منطق فهم دین» تدوین شد

مدیر گروه علمی منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد رشته «منطق فهم دین» تدوین شده که به‌زودی در اختیار مدیریت آموزش عالی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حمیدرضا شاکرین، مدیر گروه علمی منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: متاسفانه فهم دین هنوز به صورت یک دانش، تبیین و مدون نشده است. این در حالی است که این مسأله در طول تاریخ بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحبنظران قرار داشته است.

شاکرین افزود: این گروه علمی مباحثی مربوط به حوزه فهم دین و معرفت دینی را در همه جنبه‌ها، مبانی، زیرساخت‌های نظری، روش‌های مورد استفاده، نتایج و برآیند آن را شامل می شود.
 
شاکرین ادامه داد: تاسیس گروه علمی منطق فهم دین را در گام موثری در پیشبرد فعالیت‌های راهبردی پژوهشگاه است.
 
مدیر گروه علمی منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: در این گروه الگوهای شکل گرفته توسط متفکران و اندیشمندان در سطح جهان، شناسایی و نقاط ضعف و قوت آن با هدف تکمیل الگوی موجود، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا الگوی جایگزین را طراحی کند.
 
وی با بیان اینکه مدیریت آموزش نیز پس از ایجاد این گروه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه قم، مصمّم به راه‌اندازی این رشته در دانشگاه‌ها شد، افزود: در این راستا پژوهشگاه نیز موظف به تدوین برنامه درسی این رشته در سطح دانشگاه‌ها شد. برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد رشته «منطق فهم دین» از سوی پژوهشگاه تدوین شده که به زودی در اختیار مدیریت آموزش عالی قرار خواهد گرفت.
 
شاکرین با اشاره به اینکه این رشته چندان شناخته شده نیست، ادامه داد: برگزاری نشست‌های علمی از جمله فعالیت‌های این گروه علمی است که در فرایند استنباط و فهم احکام الهی و دینی و دیدگاه‌های کارشناختی و موضوع ‌شناختی می‌تواند موثر باشد.
 
مدیر گروه علمی منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برگزاری چنین نشست‌هایی را در سطح ملی حائز اهمیت ذکر کرد و یادآور شد: نظریه‌ها و نقدهای مطرح شده در نشست‌ها، در قالب مجموعه مقالات چاپ می‌شود.
کد خبر 1066814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha