۳۱ فروردین ۱۳۸۹، ۱۵:۴۲

تحولات قرقیزستان /

35 کشته و زخمی در درگیریهای بیشکک/ افزایش نگرانیها از بروز جنگ داخلی

35 کشته و زخمی در درگیریهای بیشکک/ افزایش نگرانیها از بروز جنگ داخلی

بر اثر درگیریهای خونین طرفداران رئیس جمهور برکنار شده با نیروهای دولت موقت در بیشکک پایتخت قرقیزستان 5 تن کشته و 30 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، درگیریهای جدید در قرقیزستان بار دیگر موجب کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور شد.

در این درگیریها که از شب گذشته در شمال شهر بیشکک روی داد 5 نفر کشته و 30 نفر مجروح شدند. خبرگزاری دولتی قرقیزستان (AKIPRESS) با اعلام این خبر نوشت: در درگیری شب گذشته، شماری از اماکن عمومی به آتش کشیده شد.
 
در همین حال "تمیر سریژف" معاون رئیس دولت موقت قرقیزستان عاملان این درگیری را شماری از طرفداران "قربان بیک باقی اف" رئیس جمهور مستعفی این کشور دانسته و آنان را متهم کرد که با این اقدام درصدد ایجاد ناآرامی در کشور هستند.
 
این در حالی است که دولت موقت پس از بدست گیری قدرت در قرقیزستان هر گونه تظاهرات و درگیری را ممنوع کرده و اعلام نموده است که با عاملان این اقدامات به سختی برخورد خواهد کرد.

از سوی دیگر کارشناسان از وجود جو ناآرام در جامعه قرقیزستان پس از سقوط دولت باقی اف خبر می دهند. به گفته برخی تحلیلگران امنیت شکننده این کشور موجب شده که نگرانیها از بروز جنگی داخلی افزایش یابد.
 
در همین رابطه "تولکان اسماعیلوا" یکی از فعالان حقوق بشر در قرقیزستان با انتقاد از عدم توانایی دولت موقت در ادامه امور کشور گفت که در حال حاضر درگیریهای پراکنده در بین مردم بویژه قشر جوان که 80 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند به امری روزمره تبدیل شده است.
کد خبر 1067772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha