۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۹:۱۵

"قناریها" روی ویترین کتابفروشیها نشستند

"قناریها" روی ویترین کتابفروشیها نشستند

کتاب "قناریها" مجموعه داستان کوتاه جنگ نوشته حسن شیردل از سوی کنگره بزرگداشت سرداران و ده‌هزار شهید استان مازندران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این کتاب ده داستان از شیردل به چاپ رسیده است که برخی از آنها موفقیتهایی همچون کسب مقام اول جشنواره جوانان و فرهنگ ایثار علامه امینی دانشگاه تهران و فینالیست جشنواره داستان کوتاه یوسف را از آن خود کرده است.

در داستان "تنها قلابم" می‌خوانیم: تمام طول جنگ، پدرم را ندیده بودم. به جز همان یکبار که آمده بود و با هم رفتیم ماهیگیری. رفتیم یک‌جایی، ماهی به قلابم نیفتاد. رفتیم جای دیگر که تمام سطح آب را جلبک پوشانده بود و ریشه درختها از آب زده بود بیرون. قلابم را انداختم اما گم شد. پدرم با آن صورت دراز و دستهایی که به نظرم خیلی بلند می‌آمد هر جه بین پایه ریشه درختها و جلبکها را گشت، نتوانست قلابم را پیدا کند. گفت: ناراحت نباش، پیدا می‌شه. گفتم: چرا نتونستی پیدا کنی؟ همون بهتر که دوباره برگردی! پدرم رفت و دیگر برنگشت.

از دیگر داستانهای کتاب "قناریها" می‌توان به "پشت ملحفه سفید"، "کلافه‌ام امروز چه اتفاقی افتاده"، "به‌خدا من شش تا بچه دارم"  و "سنگر نما" اشاره کرد.

کتاب "قناریها" با شمارگان 3000 نسخه در 62 صفحه  منتشر شده است.
 

کد خبر 1068779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha