۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۹:۳۲

خواجه سروی در گفتگو با مهر:

اعتراض تشکلها به حجاب در دانشگاهها وارد است/ کم توجهی به مقررات حجاب

اعتراض تشکلها به حجاب در دانشگاهها وارد است/ کم توجهی به مقررات حجاب

معاون فرهنگی و امور اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اینکه مقررات مربوط به عفاف و حجاب تا کنون در دانشگاهها جدی گرفته نشده است خواسته تشکلهای دانشجویی در این زمینه به حق و اعتراض آنها وارد است.

غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اصل قضیه اعتراض تشکلهای دانشجویی نسبت به عفاف و حجاب در دانشگاهها به مقررات مصوب سال 66 شورای عالی انقلاب فرهنگی که از همان زمان به دانشگاهها ابلاغ شده است بر می گردد.

وی با بیان اینکه این مقررات تا الان اجرا نمی شده است گفت: این مقررات جدی گرفته نشده و در محیط دانشگاهها نهادینه نشده است از این رو خواسته تشکلهای دانشجویی خواسته به حقی است و باید قشر فرهیخته نسبت به رعایت قوانین حساس باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به برنامه های وزارت علوم در راستای رعایت بحث عفاف و حجاب در دانشگاهها اظهار داشت: پیگری مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرف مدیریت دانشگاهها، فرهنگ سازی در خصوص عفاف و حجاب و برگزاری نمایشگاهها عفاف و حجاب در دانشگاهها بخشی از برنامه های وزارت علوم در این زمینه است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاهها به وسیله خود دانشجویان مدهای لباس متناسب با محیط دانشگاه طراحی می شود و برای سایر دانشجویان به نمایش گذاشته می شود.

خواجه سروی گفت: همچنین در دانشگاهها امکاناتی فراهم شده که دانشجویان در طراحی مدهای لباسی که پوشش را تأمین می کند مشارکت داشته باشند. دانشگاه الزهرا و جهاد دانشگاههای فعالیتهایی را در زمینه انتشار انتشار ژورنال لباس انجام می دهند.

وی گفت: تقویب طرح اساتید مشاور و فعال کردن اساتید در امور فرهنگی که عفاف و حجاب بخشی از آن است نیز یکی دیگر از فعالیتها در راستای فرهنگ سازی بحث عفاف و حجاب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: از این طریق اساتید نیز به بحث عفاف و حجاب وارد می شوند و این موضوع که جزئی از کار فرهنگی است در کارکرد اساتید نیز مد نظر قرار می گیرد.

وی تولید ادبیاتی تحت عنوان دانستنی های عفاف و حجاب که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد را بخشی از کارهای معاونت فرهنگی وزارت علوم در راستای فرهنگ سازی عفاف و حجاب دانست.

کد خبر 1069514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha