۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۱:۵۸

کارمزد تسهیلات مسکن مهر در خراسان رضوی 4 درصد است

کارمزد تسهیلات مسکن مهر در خراسان رضوی 4 درصد است

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی گفت: کارمزد تسهیلات مسکن مهر از ابتدای سال جاری در سراسر استان 4 درصد و در مشهد 7 درصد در دوران ساخت و بازپرداخت،‌ است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمدرضا قاسمی صبح یکشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران آیین‌نامه جدید اعطای تسهیلات مسکن مهر در سال 89 را تشریح کرد.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه میزان تسهیلات برای ساخت غیرصنعتی تا 200 میلیون ریال برای فن آوری‌های نو است، تصریح کرد: همچنین میزان تسهیلات برای ساخت صنعتی تا 250 میلیون ریال و برای مسکن روستایی تا یکصد میلیون ریال است.
 
وی افزود: کارمزد تسهیلات مسکن مهر از ابتدای سال جاری در سراسر استان 4 درصد و در مشهد 7 درصد در دوران ساخت و بازپرداخت،‌ است.
 
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به شرایط مناسب بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر گفت: شرایط بازپرداخت 15 ساله و بازپرداخت آن به صورت ساده یا پلکانی در دوره های 5 ساله با انتخاب متقاضی است که حداکثر 2 سال ساخت و 13 سال بازپرداخت در نظر گرفته شده است و سود وام مسکن مهر قرض‌الحسنه شده است و سود آن در مشهد که مرکز استان است، 7 درصد و در شهرستان‌ها 4 درصد است.
 
وی در خصوص متقاضیانی که قبلا از تسهیلات مهر استفاده کرده اند، اظهار داشت: چنانچه واحدهای در حال ساخت که قبلاً‌ از تسهیلات مهر استفاده کرده اند با تشخیص وزارت مسکن و شهرسازی نیاز به تسهیلات تکمیلی داشته باشند، این تسهیلات تنها در مرحله بعد از سفت کاری و با رعایت سقف پیش بینی شده در ماده 3 آیین نامه و نرخ تسهیلات تکمیلی، در دوران مشارکت مانند نرخ قبلی آن و در دوران باز پرداخت، تابع نرخ‌های جدید مقرر در ماده  1 آیین نامه و تبصره آن است.
 
قاسمی با اشاره به اینکه شرایط مسکن مهر با هدف خانه‌دار شدن اقشار کم‌توان جامعه در تاریخ کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: مسکن و شهرسازی به‌صورت گروه‌های مشایی، زمین و تسهیلات ساخت مسکن را تخصیص می‌دهد تا اقشار کم‌توان جامعه بتوانند صاحب‌خانه شوند.
کد خبر 1070278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha