۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۵:۵۴

قشقاوی خبر داد:

احتمال گشایش سرکنسولگری ارمنستان در تبریز

احتمال گشایش سرکنسولگری ارمنستان در تبریز

تبریز - خبرگزاری مهر: معاون کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه از مذاکرات دیپلماتیک برای گشایش سرکنسولگری ارمنستان در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، حسن قشقاوی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه دیدار با مقامات قضایی آذربایجان شرقی به خبرنگاران گفت: هم اکنون دو کنسولگری کشورهای آذربایجان و ترکیه در تبریز فعال است و ضرورت گشایش کنسولگری ارمسنتان نیز احساس می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم روابط اقتصادی و تجاری میان آذربایجان شرقی و ارمنستان، در آینده ای نزدیک کنسولگری این کشور در تبریز گشایش می یابد.

قشقاوی با اشاره به هم مرز بودن آذربایجان شرقی با ارمنستان اظهار داشت: تبریز قطب صنعتی، اقتصادی و تجاری شمالغرب کشور است و فعالان بازرگانی این منطقه نقش بسزائی در مبادلات بازرگانی با ارمنستان دارند.

معاون کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارتخارجه یادآور شد: راه اندازی سرکنسولگری ارمنستان در تبریز در توسعه و تسهیل روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور به ویژه فعالان اقتصادی حاضر در منطقه موثر خواهد بود.

وی در ادامه بر لزوم فعال تر شدن نقش تبریز و آذربایجان در مراودات بین المللی افزود: افزایش پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی تبریز، گسترش شهرک های سرمایه گذاری و ایجاد بستر و زیرساخت های لازم در منطقه می تواند در ارتقای جایگاه تبریز در سطح منطقه مفید واقع شود.

قشقاوی با اشاره به قابلیت های آذربایجان شرقی افزود: وجود امکانات مناسب حمل و نقل، همسایگی با کشورهای قفقاز و ترکیه، صنایع مختلف و سابقه ای طولانی در تجارت بین المللی در تبریز ایجاب می کند که این کلانشهر در مراودات بین المللی در این منطقه بیش از پیش نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش آذری های مقیم خارج در تبریز گفت: برگزاری اینگونه همایش ها می تواند در جلب سرمایه های ایرانیان مقیم خارج نقش بسزائی داشته و زمینه حضور و همکاری ایرانیان خارج از کشور را در ایران فراهم آورد.

کد خبر 1071494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha