۷ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۰:۵۸

سیفی‌آزاد در گفتگو با مهر:

امسال 40 تله تئاتر و 15 فیلم تلویزیونی تولید می‌کنیم

امسال 40 تله تئاتر و 15 فیلم تلویزیونی تولید می‌کنیم

مدیر گروه نمایش و فیلم شبکه چهار از تولید 40 تله تئاتر، 15 تا 20 فیلم تلویزیونی و برنامه جدید "دست به نقد" و ایجاد تغییرات در برنامه "دو قدم مانده به صبح" در سال جاری خبر داد.

رحمان سیفی‌آزاد، مدیر گروه نمایش و فیلم شبکه چهار درباره سیاست‌های امسال این شبکه به خبرنگار مهر گفت: امسال 15 تا 20 فیلم تلویزیونی و 40 تله تئاتر تولید می‌کنیم. برای متنوع شدن برنامه "دو قدم مانده به صبح" تغییراتی ایجاد می‌کنیم. پخش برنامه "سینما اقتباس" ادامه پیدا می‌کند. "دست به نقد" هم یکی دیگر از برنامه‌های جدید شبکه چهار است.

وی در ادامه افزود: سیاست اصلی ما در گروه نمایش و فیلم شبکه چهار تولید آثاری بر مبنای متون ایرانی در حوزه‌های دینی، اجتماعی و ... است. در واقع اولویت بر اساس این نوع متون است. مخاطبان با متون ایرانی ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند و برایشان ملموس‌تر است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم متنون ایرانی انتخاب شود.

مدیر گروه نمایش و فیلم شبکه چهار در پاسخ به این سئوال که معمولاً در ساخت تله تئاتر از متون خارجی استفاده می‌شد و چرا کمتر متون ایرانی از سوی تلویزیون جدی گرفته می‌شد، توضیح داد: استفاده از متون ایرانی برای ساخت آثار مختلف همیشه از سوی تلویزیون جدی بوده، اما کمتر رغبت برای نگارش دیده شده است. ما قصد داریم در این باره از نویسندگان مطرح استفاده ببریم و در حال حاضر با چند نفر از آنها رایزنی کردیم، اما در حال حاضر نمی‌توانم نامی از آنها ببرم.

سیفی‌آزاد در پاسخ به این سئوال که پارسال شبکه چهار در ساخت فیلم‌های تلویزیونی موضوع زندگی و خانواده را اولویت قرار داده بود، آیا امسال هم این سیاست در شبکه چهار حاکم است؟ گفت: بله، این سیاست را دنبال می‌کنیم تا در آثار به بحث خانواده ایرانی اسلامی بپردازیم. قصد داریم در آثار نمایشی مشکلات طبقه متوسط را مطرح کنیم. البته منظور از طبقه متوسط، مالی نیست؛ بلکه به لحاظ تحصیلات و فرهنگی مد نظر است.

وی درباره اینکه ساخت مجموعه تلویزیونی در برنامه‌های امسال گروه نمایش و فیلم شبکه چهار قرار دارد، توضیح داد: ساخت مجموعه جزو سیاست‌های ما نیست، اما به صورت خاص مجموعه می‌سازیم به شرط آنکه به لحاظ مالی اعتبارات لازم فراهم شود، چرا که ساخت مجموعه هزینه‌های زیادی می‌طلبد و با توجه به ماموریت شبکه چهار باید سعی کنیم اگر مجموعه‌ای هم ساخته می‌شود، خاص باشد. مثلاً درباره شخصیت‌های ایرانی اسلامی تاثیرگذار که توانسته‌اند در حوزه‌ اندیشه اثرات زیادی بر جای بگذارند.

مدیر گروه نمایش و فیلم شبکه چهار درباره برنامه جدید "دست به نقد" گفت: این برنامه به تهیه‌کنندگی و اجرای مسعود فراستی به زودی پخش می‌شود. نقد و بررسی فیلم‌های در حال اکران بخشی از این برنامه است. برنامه "دست به نقد" هفته‌ای یک روز روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

سیفی‌آزاد درباره تغییرات برنامه "دو قدم مانده به صبح" گفت: عوامل این برنامه هیچ تغییر نمی‌کنند، بلکه دکور و فرم برنامه تغییر می‌کند.

کد خبر 1071835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha