۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۷:۳۹

علی محمدی:

خدمت به بقاع متبرکه مختص سازمان اوقاف و امور خیریه نیست

خدمت به بقاع متبرکه مختص سازمان اوقاف و امور خیریه نیست

مشهد - خبرگزاری مهر: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: خدمت به امامزادگان و بقاع متبرکه مختص سازمان اوقاف و امور خیریه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر پنجشنبه در مراسم تقدیر از بازنشستگان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی، همگان را به الگوگیری از حضرت زهرا(س) توصیه کرد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرآن را سر الهی و رابطه‌ای بین خدا و خلق دانست و اظهار داشت: اگر می‌خواهید قلبتان نورانی شود قرآن بخوانید و خانواده‌ خود را نیز توصیه به این کار کنید تا قلب آنان نیز نورانی شود.

این مسئول، نگاه‌کردن فاطمه زهرا (س) به صورت رسول اکرم(ص) را نگاه‌کردنی همراه با اطاعت دانست و تأکید کرد: در زمان حال نیز که حجت خدا ظاهر نیست، باید محبت و اطاعت نائب امام‌زمان(عج) را داشته‌باشیم.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تشریح سومین‌بخش از این حدیث گفت: صدیقه طاهره(س) با آنکه می‌توانست بهترین امکانات را در اختیار داشته باشد، با اختیار خود، اموالش را انفاق می‌کرد؛ آن‌هم در شرایطی که عواید فدک را سالانه 70هزار یا 120 هزار دینار ذکر کرده‌اند ولی آن‌حضرت چیزی از آن را برای خود برنمی‌داشت و همه را به مستمندان می‌بخشید.

حجت‌الاسلام علی محمدی اظهار داشت: حضرت‌زهرا(س) نه‌تنها اموال، بلکه درنهایت جان خود را نیز در راه خدا و دفاع از ولایت فدا کرد.

وی با بیان اینکه سنت خدای متعال در دنیا، آوردن و بردن افراد و آزمایش آنها در این فرصت است، اظهار داشت: مهم این است که آیا در فرصتی که در اختیارمان قرارگرفته است توشه‌ای برای آخرت خود اندوخته‌ایم یا خیر.

وی خدمت به امامزادگان و بقاع متبرکه را منحصر به سازمان اوقاف و امورخیریه ندانست و بازنشستگی از این سازمان را نه پایان راه، که آغازی بر کارهای جدید و باقی‌مانده در مسیر خیراندیشی، نیکوکاری و خدمتگذاری به ساحت اهل‌بیت علیهم‌السلام، بقاع متبرکه و امامزادگان برشمرد

سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه کشور؛ با اشاره به اینکه بازنشستگان این سازمان، تجربه خوبی در سال‌های خدمت خود کسب کرده‌اند به آنان توصیه کرد که اکنون از این تجارب برای خدمت و ارائه مشاوره به مردم بهره‌جویند.

در این مراسم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی نیز در سخنانی با بیان اینکه در اسلام چیزی به‌نام بازنشستگی نداریم، افزود: پایان مأموریت اداری به معنای پایان وظیفه انسانی نیست.

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد تأکید کرد: ما روزی وظیفه‌ خویش را به انجام رسانده‌ایم که در مراحل مختلف زندگی، از خود متولد شویم و از صفات ناپسند و نقص‌های خویش برون آییم و مسیر رشد و تکامل را بپیماییم.

این مسئول با بیان اینکه کار در سازمان اوقاف و امورخیریه، کار برای کسانی است که از دارایی خود گذشته‌اند، خاطرنشان کرد: خدمت در این سازمان می‌تواند مرحله‌ای از مراحل تولد مستمر انسان به سوی تعالی باشد.

کد خبر 1073385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha