۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۸:۵۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

آموزش مجازی مبلغان دینی/ کتابهای تخصصی آموزش دین منتشر می‌شوند

آموزش مجازی مبلغان دینی/ کتابهای تخصصی آموزش دین منتشر می‌شوند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌ آموزشهای تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نخستین مجموعه از کتابهای آموزشی حوزه آموزشهای تخصصی تا یکماه آینده رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی دارابی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌ آموزشهای تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قسمت اعظم کتابهای مجموعه آموزشی که در حوزه آموزشهای تخصصی تدوین شده، آماده است، در حال حاضر این مجموعه کتابها در مرحله ویراستاری علمی قرار دارند و امیدواریم که پس از این مرحله بتوانیم از مجموعه کتب آموزشهای تخصصی تا یک ماه آینده رونمایی کنیم.

ایجاد جامعیت در متون آموزشی تخصصی دین

وی افزود: در دوره های قبل انتخاب متون آموزشی به اختیار اساتید بود و بسته به نوع موضوعات آموزشی در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت و کارگاه های آموزشی به انتخاب اساتید انجام می شد. اما در رویکرد جدید نسبت به متون آموزشی نظر به این که بتوانیم یک جامعیتی در این متون آموزشی به اجرا در آوریم و به موضوعات کلان هم توجه کنیم، این کتابها به عنوان متون آموزشی انحصاری در رابطه با برخی دوره های آموزشی معرفی کردیم.

آموزش مجازی به مبلغان
 
حجت الاسلام دارابی ابراز امیدواری کرد پایگاه اینترنتی آموزش مبلغان دینی در روز تولد حضرت فاطمه، صدیقه طاهره به بهره برداری برسد و کاربران که عمدتا از روحانیون مستقر، مبلغین و مبلغات، رؤسای تشکلهای دینی و مداحان اهل بیت هستند بتوانند آخرین اطلاعات و اخبار را در حوزه مباحث آموزشهای تخصصی بر روی این سایت استفاده کنند و ما بتوانیم آموزش مجازی خود را با استفاده از ابزار ارتباطی که در اختیار داریم تحقق بخشیم.
 
برگزاری کارگاههای توانمندسازی
 
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌ آموزشهای تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: در رابطه با جامعه ستایشگران اهل بیت یا مداحان مراکزی هستند که کارهایی در زمینه های سخت افزاری از این افراد انجام می دهد، اما دفتر آموزشهای تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی متولی جریان آموزش است که این امر را با ایجاد کارگاه هایی به منظور توانمند سازی این افراد در عرصه آموزش و مباحث نرم افزاری انجام می دهد.
 
وی افزود: دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌ آموزشهای تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین برای اجرای دقیق تر این برنامه ها با کانون مداحان سراسر کشور و بنیاد دعبل از مجامع وابسته سازمان همکاری می کند تا بتواند در راستای اجرای هرچه بهتر دوره های آموزشی گام مؤثری بردارد. 
کد خبر 1074474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha