۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۵:۰۶

دانشجو خبر داد:

ابقای هیئت رئیسه شورای شهر تهران / پیگیری سرقت مجسمه ها از مراجع قضائی

ابقای هیئت رئیسه شورای شهر تهران / پیگیری سرقت مجسمه ها از مراجع قضائی

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر تهران در جلسه غیرعلنی امروز برگزار و هیئت رئیسه قبلی با اکثریت آراء ابقا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو دانشجو روز یکشنبه در پایان دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که به صورت غیرعلنی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس نتیجه انتخابات مهدی چمران با 13 رای به عنوان رئیس شورای شهر تهران، حسن بیادی با 15 رای به عنوان نایب رئیس شورا، رسول خادم با 15 رای به عنوان خزانه‌دار، خسرو دانشجو با 13 رای به عنوان سخنگوی شورای شهر، هادی ساعی با 15 رای به عنوان منشی هیئت رئیسه و علیرضا دبیر با 13 رای به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

وی با بیان این که از نظر شورا سرقت مجسمه های شهر سازمان یافته و با هدف خاصی بوده است، گفت:‌ هیئت رئیسه شورای شهر تهران موظف شده تا این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری کند.

سخنگوی شورای شهر افزود: محاسبه ارزش ریالی مجسمه‌ها نشان می دهد که این سرقت با انگیزه مالی رخ نداده بلکه سارق اغراض دیگری داشته است.

وی با اعلام اینکه سرقت مجسمه‌ها سازمان‌یافته بوده، گفت: این مسئله از سوی هیئت رئیسه شورای شهر تهران مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

دانشجو در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با برخی اظهارات نسبت به حذف شوراها در جریان تجمیع انتخابات آنها با ریاست جمهوری پاسخ داد: تا کنون هیچ صحبت و مذاکره‌ای در مورد تجمیع انتخابات و یا مسائل مرتبط دیگر با ما صورت نگرفته و شورای شهر تهران قصد ندارد در مورد شایعات و موضوعات غیررسمی اظهار نظر داشته باشد.

این عضو شورای شهر در مورد پروژه شهر آفتاب بیان داشت: امسال بودجه 35 میلیارد تومانی برای توسعه زیرساختهای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شهرداری تهران اعلام می‌کند که به دلیل عدم وجود زیرساختهای مناسب در این پروژه سرمایه‌گذار نسبت به سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه راغب نمی‌شود به همین دلیل مقرر شده تا امسال چهار سالن در نمایشگاه شهر آفتاب احداث شده و این نمایشگاه ظرف دو سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

دانشجو با اعلام اینکه مقرر شده تا نقشه‌های معماری و محاسباتی این چهار سالن به کمیسیون عمران ارائه شود، ادامه داد: بنا به اعلام شهرداری تهران بودجه فوق برای احداث چهار سالن فوق کافی نیست و به شهرداری اعلام شده که ابتدا چهار سالن فوق را احداث کنند، پس از آن در صورت ضرورت می‌توانند برای بودجه بیشتر متممی به شورای شهر تهران ارائه کنند.

وی افزود: در ادامه این جلسه حمزه شکیب ـ رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران ـ تذکری را در مورد صدور پروانه ساختمانی در منطقه سه شهرداری تهران مطرح کرد که قرار شد پیگیریهای لازم از طریق مراجع قانونی در مورد این اقدام صورت گیرد و گزارش آن به شورای شهر تهران ارائه شود.
 
سخنگوی شورای شهر تهران یادآور شد: در جلسه امروز همچنین اعتراض فرمانداری تهران به مجوز مصوبه احداث جایگاه چند نظوره در منطقه 20 شهرداری تهران نیز پاسخ داده شد. همچنین مازیار حسینی ـ معاون فنی و عمران شهردار تهران ـ نیز به عنوان عضو هیئت امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز انتخاب شد.
 
کد خبر 1075250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha