۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۰:۳۷

یک کارشناس عراقی:

شرکتهای آمریکایی بر گلوگاه های اقتصادی عراق تسلط دارند

شرکتهای آمریکایی بر گلوگاه های اقتصادی عراق تسلط دارند

یک کارشناس امنیتی عراق با تاکید بر اینکه عقب نشینی آمریکا از عراق غیر ممکن است، اعلام کرد: شرکتهای آمریکایی گلوگاه های اقتصادی عراق را به دست گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اینترنتی الجزیره به نقل از "مهند العزاوی" یکی از کارشناسان امور امنیتی عراق درباره حضور شرکتهای آمریکایی در کشورش می نویسد: شرکت های آمریکایی درعراق در حقیقت گردانندگان اصلی جنگ در عراق هستند.

به نوشته الجزیره، شرکتهای آمریکایی بعد از اشغال عراق در سال 2003 به سرعت وارد این کشور شدند، اما این شرکتها که در حال حاضر چه به صورت مستقیم یا از طریق دیگر شرکتهای مرتبط در حقیقت بر گلوگاه های اقتصادی عراق سیطره دارند.

العزاوی درادامه گفتگوی خود با پایگاه اینترنتی الجزیره ادامه می دهد که یکی از مسئولان آمریکایی در روزهای اول اشغال عراق از سوی آمریکا گفت: عراق طی 30 روز خصوصی می شود و این یعنی تبدیل همه موسسات خدمات رسانی عراق به شرکت های خصوصی.

این کارشناس امنیتی عراق درباره پذیرش جامعه عراقی از حضور غیرنظامی آمریکا درعراق بعد از تجاوزاتی که نظامیان آمریکایی علیه ملت عراق مرتکب شدند، اینگونه اظهار داشت: فضای حاکم بر عراق همچنان نا آرام و بی ثبات است و هر از آگاهی شاهد بروز خشونت و درگیری هستیم و جامعه اجتماعی عراق بالطبع اشغالگری آمریکا را درعراق نخواهد پذیرفت.

وی درپایان تاکید کرد: گمراه کردن مردم عراق درباره آنچه عقب نشینی از این کشور نام دارد هرگز بر جامعه عراقی تاثیر نخواهد گذارد چرا که غیر ممکن است که نظامیان آمریکایی به طور کامل از عراق خارج شوند و غرامت اشغالگری را که کشتار و خسران برای مردم عراق به دنبال داشت، بپردازند.

کد خبر 1075598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha