۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۳:۳۲

استاندار تهران در پاسخ به مهر:

سرقت مجسمه‌ها سازمان یافته است

سرقت مجسمه‌ها سازمان یافته است

مرتضی تمدن با بیان اینکه تمامی سرقتهای اخیر مجسمه های پایتخت سازمان یافته بوده گفت: نمی‌شود باور کرد که یک تن مجسمه در پارکها و مکانهای پرتردد و وسیع پایتخت ظرف مدت یک هفته به سرقت رود در حالی که برای جابجایی هر یک از مجسمه‌ها نیاز به ابزار، دستگاه و جرثقیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی تمدن امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر آخرین اقدامات انجام شده برای پیگیری سرقت مجسمه های پایتخت گفت: کارگروه ویژه‌ای در شورای تامین استانداری تهران برای پیگیری سرقتهای اخیر تشکیل شده است و بزودی گزارش آن اعلام می‌ شود.

وی گفت: این اتفاق یک بار در آذرماه 88 اتفاق افتاد ولی به دلیل پیگیری نکردن مسئولان در هاله‌ای از ابهام ماند.

مرتضی تمدن با بیان اینکه تمامی سرقتهای اخیر سازمان یافته بوده است گفت: نمی‌شود باور کرد که یک تن مجسمه در پارکها و مکانهای پرتردد و وسیع پایتخت ظرف مدت یک هفته به سرقت رود در حالی که برای جابجایی یکی از مجسمه‌ها نیاز به ابزار، دستگاه و جرثقیل است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نیروی انتظامی در حین انتقال مجسمه‌ها به سارقان مشکوک نشده است اظهار داشت: جابجایی مجسمه با هدف ترمیم و مرمت توسط ماموران شهرداری امری عادی است و مسئولان پاسخگوی نیروی انتظامی هم اذعان داشتند که ما تصور کردیم این بار هم شهرداری دارد مجسمه‌ها را جابجا می‌کند.

تمدن در ادامه با بیان اینکه به تعداد 230 هزار متقاضی مسکن مهر در استان تهران زمین موجود است، گفت: با جمع‌آوری تسهیلات و وامهای مسکن بانکها و تجمیع آنها در بانک مسکن تمامی متقاضیان می‌توانند از وام مسکن مهر استفاده کنند.

وی گفت: هم اکنون غیر از شهرهای کرج و تهران ساخت مسکن مهر در سایر مناطق در حال اجرا است و تا کنون هفت هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است.

تمدن با اشاره به اینکه پنج هزار واحد مسکن مهر تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: اگر حادثه غیرمترقبه‌ای رخ ندهد برخلاف تصور دلالان و سودجویان بهای مسکن به سمت کاهش قیمت در پایتخت می رود.

وی گفت: براساس قوانین و آیین‌نامه‌های شهرسازی تمامی سازه‌های مسکن مهر ضد زلزله بوده و سرعت ساخت پروژه‌ها تاثیری بر کیفیت خانه‌ها ندارد.

استاندار تهران در مورد اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور گفت: طرح عفاف و حجاب یک پروژه فرهنگی است در حالی که برخی می‌خواهند آن را به یک طرح انتظامی و امنیتی تبدیل کنند.

وی گفت: ما می‌توانیم با تذکر مشفقانه با افرادی که در سطح جامعه عفاف و حجاب خود را حفظ نمی‌کنند آنها را ارشاد کنیم و در صورتی که شخص تعمداً از این طرح سر باز زد مجبوریم او را به محاکم قضایی معرفی کنیم.

مرتضی تمدن گفت: به جرات می‌توانم بگویم که می‌شود افرادی را که تمایلی به حفظ حجاب خود ندارند با گفتگوی مشفقانه به سمت حجاب سوق داد.

استاندار تهران گفت: یکی از طرح‌های این پروژه اجتماعی ریشه کن کردن خانه‌ها و مکانهای اشاعه بی حجابی و بی عفتی در جامعه است.

کد خبر 1076632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha