۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۹:۲۰

کابلی در گفتگو با مهر :

واردات ذرت به کشور قطع شد

واردات ذرت به کشور قطع شد

مدیر کل دفتر محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تولید 15 هزار تن بذر هیبرید ذرت علاوه بر تامین نیاز داخل، نیاز به واردات از بین رفته است.

محمدمهدی کابلی در گفتگو با مهر گفت: درسالجاری بالغ بر15 هزار تن بذرهیبرید ذرت به عنوان رقم غالب مورد کشت تولید شده که این میزان ضمن تامین نیاز داخل وعدم نیازبه واردات آن، امکان صادرات این محصول را نیز مهیا کرده است.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه حدود 70 درصد از مزارع ذرت، کشت دوم است؛ لذا تاکنون بالغ بر حدود دوهزار تن بذرتوزیع شده است.

مدیرکل دفتر محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به خشکسالی در سالهای اخیر و کاهش سطح آبهای زیرزمینی به خصوص در استانهای فارس، جیرفت و کهنوج به عنوان قطبهای تولید ذرت بیان کرد: درحال حاضرسطح زیرکشت ذرت دانه ای معادل 300 هزارهکتارو سطح زیرکشت ذرت سیلویی بالغ بر 150 هزار هکتار است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در سالجاری حدود 3/2 میلیون تن ذرت دانه ای و بالغ بر4/7 تن ذرت سیلویی در کشورتولید شود، همچنین به طورمعمول همه ساله بخشی از سطح زیرکشت ذرت دانه ای با توجه به کاهش منابع آبی در انتهای فصل به صورت سیلویی برداشت می شود.

کابلی با اشاره به واگذاری واردات ارقام متوسط رس وزود رس درعرصه کشت دوم ذرت به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر هزار تن بذر زود رس توسط بخش خصوصی وارد و در بخش کشاورزی توزیع شده است.

کد خبر 1078058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha