۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۹:۳۷

سردار ساجدی نیا خبر داد:

ادامه تحقیقات شناسایی سارقان مجسمه ها/ پاکسازی 120نقطه توزیع CD مستهجن

ادامه تحقیقات شناسایی سارقان مجسمه ها/ پاکسازی 120نقطه توزیع CD مستهجن

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان 12 مجسمه تهران همچنان ادامه دارد اما در حال حاضر پلیس به دلایلی از اطلاع رسانی در این زمینه خودداری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی نیا عصر امروز یکشنبه در حاشیه دیدار با شورایاریهای منطقه 14 تهران گفت: تا کنون چهار مرحله از طرح امنیت اجتماعی در تهران اجرا شده که از صبح امروز مرحله چهارم که شامل برخورد با توزیع کنندگان سی دی های مستهجن بود در تهران آغاز شد.

وی افزود: 200 نقطه از مکانهای تولید و توزیع سی دی های مستهجن در تهران شناسایی و 120 نقطه از صبح امروز پاکسازی شد. همچنین 126 نفر از توزیع کنندگان سی دی های مستهجن در تهران دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به پاکسازی پارک ها از وجود توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان گفت:  در مجموع  یکهزارو 470  پارک در تهران وجود دارد که تنها در 80 پارک مهم پلیس به صورت دائم استقرار دارد . بر همین اساس سعی داریم با مجموعه اقدامات گسترده و با همکاری شهرداری تهران در تابستان امسال امنیت را به طور گسترده در پارکهای تهران برقرار کنیم.

طرح برخورد با مزاحمان نوامیس هفته آینده اجرا می شود

ساجدی نیا با اشاره به طرح برخورد با مزاحمان نوامیس تصریح کرد: مراحل اجرایی این طرح برنامه ریزی شده و بزودی با نقطه یابی و شناسایی افراد سابقه دار در این زمینه این طرح از هفته آینده در تهران اجرا می شود.

وی با اشاره به پرونده مجسمه های تهران گفت: مجموعه تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد اما در حال حاضر بنا به دلایلی پلیس از اطلاع رسانی در این زمینه خودداری می کند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در مورد خبر سرقت مجسمه دانشگاه تهران تصریح کرد: چنین گزارشی به پلیس ارائه نشده زیرا سرقت این مجسمه به پلیس ارتباطی ندارد و در محدوده خود دانشگاه بوده است.

 ساجدی نیا در ادامه یادآور شد: نیروی انتظامی در طول 10 سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته و توانسته تعامل سازنده ای با مردم برقرار کند و اولین جرقه این ارتباط با راه اندازی مرکز 110 زده شد.

وی گفت: در اوایل افتتاح این مرکز حداقل زمان حضور ماموران پس از تماس مردم 30 دقیقه بود اما در سال جاری میانگین زمان حضور ماموران در 40 درصد از تماس ها زیر پنج دقیقه و در مابقی تماسها به طور میانگین هفت تا هشت دقیقه است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: دغدغه های مردم در حوزه های مختلف از سوی پلیس شناسایی و طرح انضباط اجتماعی در چندین مرحله اجرا شده که اولین مرحله آن برخورد با تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر بود.

ساجدی نیا ادامه داد: در مرحله دوم طرح امنیت اجتماعی تعدادی از اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر شدند و به تعدادی دیگر نیز تا پایان هفته جاری مهلت داده شده تا با مراجعه به شورایاریها، هیئت امنای مساجد و بسیج مناطق اعتماد آنان را جلب کرده و این افراد با ضمانت اراذل و اوباش مانع از دستگیری آنان شوند.

شنبه هفته آینده، آغاز مرحله دوم طرح برخورد با اراذل و اوباش در تهران

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از شنبه هفته آینده مرحله دوم طرح برخورد با اراذل و اوباش در تهران آغاز می شود تا مردم به طور کامل امنیت را در شهر تهران احساس کنند.

ساجدی نیا با اشاره برخورد با  توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان ولگرد گفت: طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و پاکسازی کامل این افراد از سطح شهر ادامه می یابد و حتی اگر این افراد از سوی مقامات قضائی بارها آزاد شوند پلیس مجددا اقدام به دستگیری آنان می کند.

وی با اشاره به ایجاد امنیت در مدارس تهران گفت: با اجرای طرح انضباط اجتماعی مردم حضور پلیس را به صورت شبانه روزی در تهران لمس خواهند کرد و این به معنای مشاهده پلیس در سطح شهر نیست زیرا با راه اندازی پلیس نامحسوس حضور پلیس لمس نمی شود اما امنیت به طور کامل در شهر برقرار می شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: نیروی پلیس اندک است و نمی تواند تمام مدارس سطح تهران را پوشش دهد اما با بکارگیری تیم های ضربتی و پلیس نامحسوس برای مجرمان محیطی ناامن ایجاد می شود.

ساجدی نیا با اشاره به فعالیت پلیس نامحسوس افزود: مرحله چهارم اجرای طرح امنیت اجتماعی راه اندازی پلیس نامحسوس در سطح تهران بود که خوشبختانه عملکرد این پلیس تاکنون موفقیت آمیز بود و از این پس نیز از پلیس نامحسوس در ماموریتهای ویژه استفاده می شود.

وی گفت: با وجود گذشت چند روز از راه اندازی پلیس نامحسوس این افراد موفق به شناسایی تعدادی از سارقان سابقه دار و اغتشاشگران سال گذشته شدند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: با همکاری مسئولان قضائی تمام سارقان سابقه دار تهران شناسایی شده و نشاندار می شوند تا از هر گونه اعطای مرخصی به این افراد جلوگیری شود.

کد خبر 1079879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha