۱۰ شهریور ۱۳۸۳، ۱۳:۰۵

26 سال انتظار، به ياد آنكه به شيعه عزت داد(32)

ادعاي جديد ليبي : ربودن امام موسي صدر در سلسله حوادث آدم ربايي و ترور و تصفيه حساب هاي شخصي ميان احزاب سياسي و ايدئولوژيك درگير با هم در مشرق عربي است

ادعاي جديد ليبي : ربودن امام موسي صدر در سلسله حوادث آدم ربايي و ترور و تصفيه حساب هاي شخصي ميان احزاب سياسي و ايدئولوژيك درگير با هم در مشرق عربي است

در پي افزايش فشارهاي بين المللي عليه رژيم ليبي و شكايت خانواده امام موسي صدر عليه اين رژيم و افشاي اسناد مربوط به دست داشتن قذافي در مساله ربوده شدن امام موسي صدر، دولت ليبي براي گمراه كردن افكار عمومي و بي گناه نشان دادن خود در بيانيه اي ادعا كرد ناپديد شدن امام موسي صدر به جريان هاي سياسي وايدئولوژيك درگير در مشرق عربي مربوط است.

به گزارش خبرگزاري مهر، ليبي كه متهم اصلي در پرونده ربوده شدن امام موسي صدر در 26 سال گذشته است و اخيرا حكم بازداشت 17 نفر از مسئولان ارشد آن از جمله معمر قذافي از سوي دادگاه لبنان صادر شده است،  در يك موضعگيري عوامفريبانه براي انحراف افكار عمومي از دست داشتن خود در اين پرونده، در بيانيه اي ادعا كرد هرگز در قبال حادثه ناپديد شدن امام موسي صدر سكوت نخواهد كرد.

جالب اينكه در اين بيانيه ، امام موسي صدر  يكي از سران مقاومت بر ضد استعمار ناميده شده است .

موضع گيري ليبي  در قالب بيانيه وزارت امور خارجه اين كشور از سوي خبرگزاري رسمي ليبي اعلام شده است كه در آن ادعا شده است :  سكوت درقبال اين حادثه(ربوده شدن امام موسي صدر) هرگز ممكن نيست و ما به پرونده امام موسي صدر اهتمام نشان خواهيم داد. زيرا امام موسي صدر پيش از ناپديد شدن ميهمان ما بود و يكي از سران مقاومت بر ضد استعمار صهيونيزم بود .
در ادامه بيانيه ادعا شده است : با ناپديد شدن امام موسي صدر، جريان مقاومت يكي از مردان سرسختش بر ضد دشمن را از دست داد درحالي كه مقاومت هرگز راضي نخواهد شد مگر اينكه عواملي كه در پشت صحنه اين جنايت زشت و غير انساني قرار دارند، شناخته شوند.

وزارت خارجه ليبي براي سرپوش گذاشتن بر اسناد و مداركي كه تاكيد مي كند اين رژيم متهم اصلي در مساله ربوده شدن امام موسي صدر است، گروه هاي موهوم و ساختگي را به دست داشتن در اين مساله متهم كرد و مدعي شد:  به نيروهاي درگير در مشرق عربي اجازه نخواهد داد كه بخواهند به زيان ليبي تسويه حساب هاي خود را انجام دهند و آنگاه از پاي مسئوليت نجات پيدا كنند. بالاخره يك روز بايد پرونده امام موسي صدر افشا شود.

همچنين در بيانيه ليبي ادعا شده است : ناپديد شدن امام موسي صدر حلقه اي در سريال متصلي از حوادث آدم ربايي و ترور و تصفيه حساب هاي شخصي ميان احزاب سياسي و ايدئولوژيك درگير با هم در مشرق عربي و در دهه هفتاد قرن گذشته است.

اين در حالي است كه روزگذشته نشست هيات ملي عالي پيگيري پرونده ناپديد شدن امام موسي صدر به رياست شيخ عبدالاميرقبلان معاون رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان برگزار شد و تصميم گرفته شد كه كميته حقوقي مختص پيگيري اين پرونده تشكيل شود.

به نوشته الحيات؛ موضعگيري ليبي يك موضع قابل توجه و براي اولين بار پس از 26 سال از ربوده شدن امام موسي صدر در خاك اين كشور صورت مي گيرد كه رهبران شيعه در لبنان همچنان رژيم معمر قذافي رهبر ليبي را به دست داشتن در ناپديد شدن امام موسي صدر و دو همراهش شيخ يعقوب و عباس بدرالدين متهم مي كنند.

بيانيه دولت ليبي در آستانه برگزاري مراسم بزرگداشت بيست وششمين سالگرد ناپديد شدن امام موسي صدر رهبر شيعيان لبنان صورت مي گيرد كه همزمان در نبطيه، در ايران و چند كشور ديگر امروز برگزار مي شود.

قرار است نبيه بري رئيس مجلس لبنان در نبطيه در مراسم سالگرد ربوده شدن امام موسي صدر سخنراني كند.

خانواده هاي امام موسي صدر و همراهانش چند هفته پيش بر ضد معمر قذافي و 17 تن از مقامات رژيم وي با مسئول شناختن آنها در مساله ربوده شدن امام موسي صدر و همراهانش شكايت كردند.

به گزارش مهر به نقل از الحيات، مركز تحقيقات و پژوهش هاي امام موسي صدر نيز از آغاز برنامه واقعي و پيگيري در مساله امام موسي صدر در كشورهاي ايران، استراليا، لبنان و آمريكا خبر داد كه در صدد است تا تمام راه هاي قانوني و ديپلماتيك را براي كشف حقيقت جنايت و آزادي امام موسي صدر و همراهانش و بازخواست كيفري كامل معمر قذافي و مسئولان ديگر در ربوده شدن امام موسي صدر دنبال كند.

شايان ذكر است عادل عون رئيس دفتر جنبش امل و از همرزمان شهيد چمران در جنوب لبنان در گفتگو با خبرگزاري مهر تاكيد كرد مدارك و ادله قاطع ما ثابت مي كند كه رژيم قذافي مسئول اصلي ناپديد شدن امام موسي صدر و همراهانش است و قذافي براي فرار از مسئوليت خود دست به عوامفريبي مي زند.

با نگاهي به مفاد بيانيه رژيم ليبي و ادعاي اينكه ناپديد شدن امام موسي صدر كار جريان هاي درگير در مشرق عربي است، بايد قذافي را تحت فشار قرار داد كه اين ادعاي خود را اثبات كند و اينكه منظور وي از جريان هاي درگير سياسي و ايدئولوژيك مشرق عربي چيست؟ آيا قذافي سرنخي از مساله ربوده شدن امام صدر دراختيار دارد؟ منظور قذافي از سريال متصل ترور و آدم ربايي چيست؟ بايد وي را براي افشاي جزئيات اين سريال و اينكه چه عواملي پشت اين صحنه قرار دارند و اينكه قذافي چگونه از اين سريال با خبر است كه ديگران بي اطلاعند ، تحت فشار گذاشت.

به نظر مي رسد حركت اخير خانواده امام موسي صدر و شكايت رسمي عليه رژيم قذافي كه با حمايت دستگاه قضايي لبنان و تشكيل كميته ويژه پيگيري اين پرونده و نيز حمايت گسترده شخصيت هاي سياسي و مذهبي جمهوري اسلامي ايران وديگر كشورهاي مسلمان همراه شده است، قذافي حجم سنگين فشارها را حس كرده است و براي فرار از بحران و رد گم كردن نقش خود در اين ماجرا دست به فرافكني و عوامفريبي زده است.

کد خبر 108105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha