۱۰ شهریور ۱۳۸۳، ۱۵:۰۲

علاوه بر انتشار آثار

كت استيونس، خواننده مسلمان انگليسي به ايران مي آيد

كت استيونس( يوسف اسلام) خواننده انگليسي كه به اسلام روي آورده است، به زودي به دعوت مركز موسيقي حوزه هنري به ايران مي آيد.

" رضا مهدوي" رئيس مركز موسيقي حوزه هنري ضمن اعلام اين خبر افزود: چهار ساعت سي دي و كتاب اشعار اين خواننده معروف پاپ دهه 70 ميلادي به زبان اصلي هفته آينده مناشر مي شود.
وي افزود: يكي از وظايف ما پرداختن به موسيقي ديگر ملل است كه با برنامه، اهداف و سياست گذاري هاي ما همسو باشد. اين مجموعه   به عنوان آثار اولين هنرمند مسلمان جهان كه در عرصه موسيقي شهرت جهاني دارد، انتخاب شده است و ما اميدواريم كه براي نسل جوان به عنوان يك الگوي مناسب از موسيقي مغرب زمين معرفي شود.
" مهدوي" ادامه داد: ما از انتشار كتاب و سي دي هاي يوسف اسلام چندين هدف را دنبال كرديم از جمله ايجاد زمينه معرفي و شناخت هنرهاي پنهان در دل ديگر جوامع، ايجاد بستر مناسب براي ارتقاي سطح كيفي موسيقي پاپ وطني، گام برداشتن در راه اعتلاي هنر ديني و داشتن چشم انداز و دورنماي آينده موسيقايي با توجه به وسعت رسانه هاي جهاني.


" مهدوي " در مورد سفر اين خواننده به ايران گفت: در حال حاضر مشغول رايزني براي آمدن وي در ايام دهه فجر هستيم.
در پشت جلد كتاب " يوسف اسلام" آمده است: يوسف اسلام هنرمند مسلماني كه سال هاي پيش با نام جهان آشناي " كت استيونس" شناخته مي شد، نزديك سي سال است كه ثروت ، عمر و عقيده خود را در آئين و ديني نهاده كه زندگي او را نجات بخشيده است. اين هنرمند بريتانيايي  كه از پدر و مادري يوناني -  سوئدي زاده شده، اگرچه سالهاست ديگر فعاليت موسيقي را كنار گذاشته و به آموزش كودكان مسلمان و كمك هاي امداد گرانه و انسان دوستانه پرداخته، با اين حال هنوز هم جهان هنر و جهان اسلام او را عزيز و محترم مي دارند و به صدق سخنانش باور دارند.
 صداي او را كه تا ديروز تا پيش از پذيرفتن اسلام، انعكاس دهنده اميدها و نااميدي ها و تيرگي و روشني هاي انسان سرگشته جهان غرب بود، پس از تشرف به آئين محمد(ص) صداي انسان آينده شده است.انساني كه الگوي عالي خودرا يافته و راه نجات از گرداب بي اعتقادي و بي خدايي را در معنويت مي بيند.

کد خبر 108172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha