۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۴:۳۲

معاون اول قوه قضائیه:

اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه ستاد بازسازی عتبات عالیات است

اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه ستاد بازسازی عتبات عالیات است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات که زندگی خود را با حضرت امام حسین‌(ع) شریک کرده‌اند، مهم‌ترین سرمایه خود را اعتماد مردم به این ستاد بدانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، در سومین همایش سراسری ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن تشریح ابعاد مختلف و معنوی زیارت اظهار داشت: زیارت به معنی میل پیدا کردن است و در فرهنگ دینی و اسلامی این یک میل جسمی همراه با حضور و همراهی قلب است.

وی افزود: در فرهنگ دینی ما برای زیارت سه رکن در نظر گرفته شده است، زائر، مزور و رابطه بین زائر و مزور و هر چه این سه عنصر قوی‌‌تر و رابطه آنها نزدیک‌تر باشد، زیارت از بهره و فایده بیشتری برخوردار خواهد بود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این نکته که داشتن معرفت نسبت به مزور پیش‌نیاز مودت به ائمه است، خاطر‌نشان کرد: رابطه بین زائر و مزور ارتباط بین دو «حی» است و جایگاه زیارت یک جایگاه معرفتی است و زیارتگاهها علمهای هدایت انسانی هستند، امروز طوفان اخلاقی و فرهنگی از زمان طوفان حضرت نوح بسیار سنگین‌تر است.

وی متذکر شد: طوفان اخلاقی زمانه امروز، زندگیها را بر باد می‌دهد و کسی نجات می‌یابد که عبد باشد و برای نجات انسان، زیارتگاه‌ها محل انسان‌سازی و قرب به خداوند هستند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز ظلم‌هایی که در حق انسان صورت می‌گیرد به نام حقوق بشر و دفاع از حقوق انسان‌ها صورت می‌گیرد چنان که در قضایای افغانستان و عراق شاهد آن هستیم، اما چرا امروز با برپایی این عتبات عالیات و این علم‌های نورانی مخالفت می‌شود، چرا دشمنان با این حرم‌ها مخالف هستند.

وی ادامه داد: چون این زیارتگاه‌ها و حرم‌ها، دستگاه ضد ‌ظلم و انسان‌سازی است؛ امروز در جهان دو مکتب انظلام و انتظار وجود دارد، دستگاه غرب، صاحب فرهنگ و مکتب انظلام با استفاده از ابزارهایی مانند هالیوود می‌خواهد به انسان معاصر بگوید تو چاره‌ای جز پذیرش سلطه ما نداری و آنها در پی نهادینه کردن روحیه ظلم‌پذیری هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به فرهنگ انتظار که فرهنگ امید در پرتو خدا محوری است، گفت: پیامبران و ائمه هوی بالاترین حد دگرخواهی را در این عالم دارا هستند، حضرت زهرا (س) بعد از جریان غصب خلافت حضرت امیر‌المومنین، چقدر گریه می‌کرد، حضرت همان زمان اوج انحرافی را که در جهان اسلام در شرف وقوع بود و ظلم‌هایی که در حق تمام انسان‌ها از این طریق انجام می‌شد را می‌دیدند.

وی زیارت قبور ائمه را خط عملی گرفتن برای زندگی و رسیدن به جایگاه عبودیت خدا دانست و گفت: قبور ائمه مراکز عبادت خداوند در زمین هستند، اما چه کسانی قبر ائمه اطهار را تخریب می‌کنند، کسانی که مخالف عبودیت خدا هستند و یک عده انسان جاهل که در واقع دست‌پرونده همان مخالفان عبودیت هستند. جریان وهابیتی که ساخته دست انگلیسی است، آنها در پی این هستند که مردم به شفاعت، تضرع و ایجاد معرفت دینی دست نیابند تا آنها بتوانند کار خود را انجام دهند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع کربلا و قبر مطهر اباعبدالحسین‌(ع) اظهار داشت: خداوند می‌فرماید «بهترین سجده، سجده بر تربت حسین (ع) است»، خداوند خواسته که عبد، بهترین عبادات و زمان هایش را پیوند بزند با حسین‌(ع)، گریه یعنی پیوند زدن قلب با حسین(ع).

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: دلیل اینکه کسانی نمی‌خواهند عتبات آباد شود، این است که نمی‌خواهند انسان‌ها عبودیت کنند، تلاش برای آباد کردن عتبات عالیات، بسیار مبارک است و امروز شاهد حضور 13-12 میلیونی زائران عتبات عالیات هستیم.

معاون اول قوه قضائیه با تشکر از اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: شما باید در این ستاد برای بازسازی عتبات عالیات روز‌به‌روز تلاشتان زیادتر شود و در این مسیر اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه شماست و آنچه تاکنون انجام داده‌اید، لازم است اما کافی نیست، حجم زائران عتبات عالیات فریاد می‌زند که برای گسترش و بازسازی بیشتر عتبات باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 1082821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha