۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۴:۳۳

مادلین آلبرایت:

سلاحهای اتمی برای ناتو غیر قابل چشم پوشی است

سلاحهای اتمی برای ناتو غیر قابل چشم پوشی است

یک گروه کارشناسی تحت نظارت وزیر خارجه اسبق آمریکا در گزارشی عنوان کردند که ناتو با تکیه به سلاحهای اتمی باید با چالش های قرن بیست و یکم شدیدتر برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه "دی ولت"، یک کمیسیون کارشناسی تحت نظارت "مادلین آلبرایت" وزیر خارجه اسبق آمریکا در گزارشی این طور عنوان کردند که ناتو با تکیه به سلاحهای اتمی و یک سپر دفاعی موشکی می خواهد با چالشهای قرن بیست و یکم شدیدتر برخورد کند.

این طرح استراتژیک جدید را این گروه کارشناسی به شورای ناتو در بروکسل ارائه کردند. روسای دولتهای 28 عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی قرار است که این طرح جدید را در نوامبر آینده در پرتقال مورد بررسی قرار  دهند.

در این پیشنهادات 55 صفحه ای این کارشناسان آمده است: تا وقتی که سلاحهای اتمی وجود دارد نباید ناتو ازاین توان هسته ای مطمئن خود دست بردارد. هر گونه تغییر مکانی تجهیزات هسته ای ناتو در اروپا باید مانند دیگر تصمیمات مهم توسط کل این ائتلاف تصمیم گیری شود. به این ترتیب خواست آلمان برای برگشت سلاحهای اتمی آمریکا از این کشور نباید به سرعت برآورده شود.

این گروه کارشناسی به رهبری آلبرایت همچنین برای ساخت یک سپر موشکی شخصی و در همکاری تنگاتنگ با روسیه تبلیغ کردند. از دید این کارشناسان همکاری با روسیه باید ایجاد شود.

به اعتقاد این گروه کارشناسی ناتو باید در آینده تضمین های نظامی خود را در جریان یک حمله به هر کدام از اعضا تقویت کند.

کد خبر 1085152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha