۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۷:۱۸

صفایی بوشهری:

نهضت بازسازی مدارس در استان بوشهر راه اندازی شود

نهضت بازسازی مدارس در استان بوشهر راه اندازی شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از کلاسهای درس مدارس استان بوشهر تخریبی است، بابد با راه اندازی نهضت بازسازی و ساخت مدارس در استان بوشهر مشکلات مدرسه سازی این استان را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان و اعضای ستاد جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر افزود: در این راستا انتظار می رود مسئولین ارشد استانی با تخصیص اعتبارات مناسب کاستی های فضاهای اموزشی استان را برطرف کنند.

وی اظهار داشت: از بررسی ها و بازیدهای که از مدارس استان بوشهر داشته ام متاسفانه امکانات برخی از مدارس در شأن دانش آموزان این استان نیست.

امام جمعه بوشهر با بیان این که بسیاری از مدارس استان نیازمند بازسازی هستند، گفت: توسعه و پیشرفت هر استان بر اساس مراکز آموزش عالی و وضعیت تحصیلی ان مورد ارزیابی قرار می گیرد که انتظار ما از مسئولین آموزشی و ارشد استانی این است که امکانات مدارس استان را افزایش دهند.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه یکی از معیارهای پیشرفت و توسعه تحصیلی دانش آموزان در یک منطقه سازه و امکانات موجود ان است، گفت: محیط آموزشی بر روحیه دانش اموزان بسیار تاثیر گذار است و زمانی که فضای آموزشی مناسب و امکانات مورد نیاز نیز فراهم باشد دانش آموزان نیز منطبق با امکانات تحصیل خواهند کرد و زمینه رشد استعدادها در این مکان ها بهتر فراهم می شود.

وی تاکید کرد: دانش آموزان استان بوشهر از استعدادها و پتاسیل های علمی بالایی برخوردار هستند که انتظار ما از مسئولان ذی ربط این است که سعی در شکوفایی و پرورش صحیح آن ها داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نقشه آمایشی مدارس استان بوشهر ترسیم شود، گفت: در این نقشه نقاطی از استان که نیازمند مدرسه سازی، بازسازی، تجهیز و همچنین نقاطی که مدرسه های ان فرسوده است در این نقشه دیده شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه خیرین فرا استانی و فرا ملی که بیشتر در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستند شناسایی شود،افزود: استان بوشهر به لحاظ داشتن خیرین انبوه ساز مدرسه ساز بی بهره است که باید با شناسایی خیرینی که به لحاظ مالی توانایی بالایی دارند توجه انها رابه استان بوشهر جلب کرد.

وی با بیان اینکه آماده همکاری جهت مدرسه سازی در استان هستیم، گفت: در مکان هایی از استان که اعتباری برای ساخت مدرسه وجود ندارد اما منطقه ای زکات خیز است سعی خواهیم کرد از محل اعتبارات زکات استان، اعتباراتی در اختیار ساخت مدرسه در این مناطق قرار دهیم.

صفایی بوشهری با بیان این که اطلاع رسانی و تبلیغ در این عرصه بسیار مهم است، گفت: اقدامات خوب و ارزنده ای در امر مدرسه سازی توسط خیرین و دولت صورت گرفته است که به خوبی به مردم اطلاع رسانی نشده است.

وی با بیان این مظلومیت در عرصه مدرسه سازی در استان بوشهر تاریخی است، گفت: خوشبختانه طی سالیان اخیر شتاب مدرسه سازی در استان دو چندان شده است اما وضعیت کنونی جوابگوی نیاز استان نیست و باید با کمک همه جانبه مسئولان استان بوشهر وضعیت محیطی و رفاهی دانش آموزان را ارتقاء دهیم.

کد خبر 1085874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha