۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۰:۱۲

با قرائت بیانیهای؛

گردهمایی مسئولان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی بکار خود پایان داد

گردهمایی مسئولان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی بکار خود پایان داد

قم - خبرگزاری مهر: گردهمایی سراسری کارشناسان و مسئولان دارالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی کشور با سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهور و قرائت بیانیهای بکار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، این گردهمایی از روز سه‌شنبه با حضور 300 تن از کارشناسان و مسئولان دارالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) آغاز و مراسم اختتامیه آن نیز عصر پنجشنبه با سخنرانی حجتالاسلام میرتاجالدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد.

مراسم افتتاحیه این گردهمایی نیز با سخنرانی حجتالاسلام مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجتالاسلام عباس اسکندری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم، عباس سلیمی عضو هیئت مدیره سازمان دارالقرآن الکریم و مهدی قرهشیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

شرکتکنندگان در این گردهمایی همچنین بعدازظهر روز سه شنبه با آیتالله مکارم شیرازی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، در طول برگزاری این گردهمایی کارگاههای مختلف قرآنی برگزار شد و همچنین در حاشیه این گردهمایی نمایشگاهی از محصولات و نرمافزارهای قرآنی و فرهنگی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شده بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

دارالقرآن الکریم از هر مأموریت قرآنی استقبال میکند

در بیانیه پایانی این گردهمایی آمده است: قرآن، اعجاز جاودان خاتم انبیاء و یگانه نسخه نجات بخش بشراست که از جانب خداوند منان، بر رسول رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) نازل و توسط ایشان و ائمه اطهار (ع) که شایستهترین و صالحترین عاملان و مربیان آنند، تعلیم و تشریح شده است.

انقلاب عظیم و شکوهمند اسلامی ایران نمونهای روشن از درخشش این اعجاز عظیم الهی در عصر کنونی بوده و حضرت امام رحمت الله علیه، بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی قرآن را کتاب انقلاب خوانده  و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آوردن قرآن به متن زندگی را مورد تأکید قرار داده است.

ما مسئولین و کارشناسان دارالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور مفتخریم که این سازمان در سه دهه عمر پربرکت انقلاب مقدس اسلامی همواره در خط مقدم فعالیت‌های قرآنی کشور، با طراحی و اجرای برنامههای متنوع آموزشی، تبلیغی ـ ترویجی، نظارتی و حمایتی قرآنی خدمتگذار جامعه اسلامی بوده است.

اکنون در آغاز دهه چهارم انقلاب و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف نامیده شده است، دیگر بار با امام راحل، رهبر معظم و شهداء خونین کفن تجدید میثاق کرده و به موارد ذیل تأکید می‌ کنیم:

1. تحقق اهداف و آرمانهای فعالیتهای قرآنی جز در سایه اخلاص، تربیت و اخلاق قرآنی و بازگشت دوباره به قرآن میسر نبوده و در این خصوص فعالان قرآنی خود را اولین مخاطبان آموزههای قرآنی میدانند.

2. رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص رویکرد درمان جویانه به مفاهیم قرآن و تأکید به استخراج علوم انسانی از آن و پاسخگویی به نیازهای روزافزون جامعه و آوردن قرآن به متن زندگی مردم، باید نه تنها محور توجه و برنامهریزی دستگاههای فعال قرآنی بلکه محور اندیشه و عمل تمامی دستگاهها و نهادهای کشور قرار گیرد.

3. نیروی انسانی حوزههای مدیریتی و کارشناسی ساختار اداری کشور از مهمترین و تاثیرگذارترین عناصر در گسترش و نهادینهشدن فرهنگ قرآنی کشور بوده و میباشد؛ لذا رشد و تعمیق آموزههای قرآنی و طراحی قدم‌های نوین در زمینه تربیت و اخلاق قرآنی ایشان، باید به صورت جدی و مستمر مورد توجه قرار گیرد.

4. توجه به گسترش آموزش‌های عمومی قرآن برای آحاد جامعه، به عنوان مقدمه و زمینهساز ورود به مراتب معرفتی و تربیتی قرآن، باید همچنان مورد توجه و تاکید مسئولان برنامهریزی کشور قرار گیرد.

5. سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان حوزه تخصصی فعالیتهای قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی ضمن استقبال از رویکرد فرهنگی دولت، آمادگی خود را برای تعامل حداکثری با نهادهای قانونگذار، مدیریتی، برنامهریزی و اجرایی جهت طراحی و پیادهسازی طرحهای بزرگ فرهنگی ـ قرآنی در جامعه، اعلام کرده و با بهره‌گیری از توان تخصصی و شبکه گسترده سازمانی خود از انجام هر ماموریتی استقبال مینماید.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و ریاست سازمان دارالقرآن الکریم در تلاش برای نهادینه نمودن فرهنگ قرآنی در جامعه، از تمامی مسئولین اجرایی این همایش بویژه مسئولین سازمان دارالقرآن الکریم و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم کمال تشکر و امتنان را داریم.

کد خبر 1086537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha