۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۷:۰۴

جشنواره رویش 150 میلیون ریال جایزه می‌دهد

برگزیدگان بخش‌های مختلف ششمین جشنواره رویش که در شهر مشهد برگزار می‌شود 150 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، دبیرخانه ششمین جشنواره رویش (جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی) اقدام به برگزاری ششمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی در جوار بارگاه ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از تاریخ 4 تا 6 آبان کرده است.

بخش‌های رقابتی این جشنواره شامل موضوعات داستانی، مستند، پویانمایی است و در این بخش آن دسته از آثاری که با هدف سعادت بشر یعنی (مفاهیم عالیه دین مبین اسلام) تهیه شده باشند، تقدیر می‌شوند.

تنها آثار تولیدی سال 1387 به بعد که در دوره‌های قبل جشنواره فیلم رویش شرکت نداشته‌اند امکان حضور دارند. همچنین حداکثر زمان فیلم ارسالی باید 40 دقیقه باشد و محدودیتی برای تعدد آثار ارسالی شرکت کننده وجود ندارد.

بهترین آثار ارسالی که به موضوع شعار سال 1389 (همت مضاعف و کار مضاعف) پرداخته باشند، علاوه بر امکان شرکت در بخش مسابقه به طور جداگانه تقدیر می‌شود.

بنابراعلام دبیرخانه جشنواره فیلم رویش، تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ 000/000/30 ریال به بهترین فیلم پویانمایی، تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ 000/000/30 ریال به بهترین فیلم مستند، تندیس جشنواره، لوح افتخار و 000/000/ 30 ریال به بهترین فیلم داستانی، لوح تقدیر، مبلغ 000/000/20 ریال به هر یک از سه فیلم پویانمایی منتخب هیات داوران، لوح تقدیر و مبلغ 000/000/20 ریال به هر یک از سه فیلم مستند منتخب هیات داوران  و لوح تقدیر و مبلغ 000/000/20 ریال به هر یک از سه فیلم داستانی منتخب هیات داوران تعلق می‌گیرد.

در این جشنواره بر آثار منتخب جهان اسلام مرور می‌شود و به منظور آشنایی و تعامل هر چه بیشتر فیلمسازان ایرانی و فیلمسازان مسلمان سایر کشورهای اسلامی و گشودن دریچه ای در عرصه ترویج هنرمندانه منتخبی از آثار تولیدی به نمایش در می‌آید.

تمامی سازمان‌های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی می توانند در جشنواره فیلم رویش شرکت کنند و فرم درخواست موسسه خود را به همراه یک نسخه کپی لوح فشرده DVD به دبیرخانه ارسال کنند.

کپی فیلم ارسال شده برای بازبینی در دبیرخانه جشنواره نگهداری می‌شود و پس از تحویل کپی فیلم به دبیرخانه جشنواره و راهیابی آن به جشنواره امکان خارج کردن آن از برنامه وجود ندارد.

تعیین ساعت نمایش فیلم‌ها به عهده دبیرخانه جشنواره بوده و همچنین اجازه دارد دقایقی از فیلم ارسالی را برای امور تبلیغاتی انتشاراتی خود استفاده کند.

این جشنواره قبل از زمان برگزاری کارگاه‌هایی را به صورت منطقه‌ای برگزار می کند. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر و شرکت در کارگاه‌ها به دبیرخانه دایمی جشنواره یا حوزه هنری استان محل سکونت خود مراجعه کنند.

برای همه افراد شرکت کننده در این جشنواره محصولاتی شامل ویژه برنامه های پژوهشی، جشنواره کتاب هایی پیرامون فیلم کوتاه و سینمای دینی ارسال می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره رویش 20/6/1389 است و جشنواره 4 تا 6 آبان ماه مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تهران تقاطع خیابان حافظ و سمیه حوزه هنری دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم رویش مراجعه کنند.





 

کد خبر 1087402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha