۵ خرداد ۱۳۸۹، ۲۰:۰۰

ترکستانی:

جشنواره قرآنی در خانواده وزارت بهداشت برگزار می‌شود

جشنواره قرآنی در خانواده وزارت بهداشت برگزار می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جشنواره قرآنی در خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه پزشکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، فرحناز ترکستانی عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی برای گسترش فرهنگ قرآن و عترت در بین دانشجویان اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از وزراتخانه‌هایی است که از سوی ریاست جمهوری به عنوان مسئول توسعه فرهنگ قرآن و عترت منصوب شده و فعالیت‌های خود را در دو بخش آموزشی و پژوهشی دنبال می‌کند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی در سال 88 تصریح کرد: از آنجایی که تمام فعالیت‌های ما باید با قرآن محشور باشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با افتتاح این مرکز رسالت‌ خود را در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت محقق می‌سازد.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی را در سه بخش آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ترویجی خواند و یادآور شد: در بخش آموزش 30 طرح به مرکز ارسال شده است که با توجه به اولویت اجرای آنها دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی شهر مقدس مشهد با نگاه ویژه به بخش پژوهشی و همچنین حمایت از پایان‌نامه‌هایی که در راستای علوم پزشکی و قرآنی باشد در بخش پژوهشی تعریف شده است.

ترکستانی با بیان اینکه مرحله مقدماتی پانزدهمین جشنواره قرآنی دانشجوان دانشگاه‌های کشور در مهر ماه سال گذشته برگزار شده است گفت: این جشنواره نماد فعالیت‌های تبلیغی ترویجی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی ابراز داشت: سال گذشته جشنواره قرآنی ویژه اساتید و اعضای علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد و امسال نیز پانزدهمین جشنواره دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال برگزاری است.

ترکستانی گفت: به منظور ترویج و ارتقا فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها درصدد برگزاری جشنواره قرآنی ویژه خانواده‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم تا فرهنگ قرآن را در تمام امورات زندگی نهادینه کنیم.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور در مهر ماه سال جاری بیان کرد: امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئولیت برگزاری این جشنواره را بر عهده دارد.

وی با اشاره به تشکیل نخستین مجمع فعالان قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: این مجمع به منظور استفاده از توانمندی‌ها و استعدادهای دانشجویان و هماهنگی بیشتر و ارتقا فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها آغاز به کار می‌کند.

کد خبر 1090351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha