۷ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۲۸

برای برخورد با مظاهر فساد خلاء قانونی نداریم

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس شورای قضایی شرق کشور گفت: برای برخورد قضایی و انتظامی با مظاهر علنی فساد، منافی عفت و بدحجابی خلاء قانونی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت‌الاسلام حسن شریعتی عصر پنج شنبه در کمیسیون تخصصی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب  افزود: افراط و تفریط در عرصه مقابله فرهنگی و تعقیب قضایی مذموم است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از تشدید مجازات برای افرادی که مجازات برای آنان بازدارندگی نداشته و تکرار جرم داشته‌اند، خبر داد و افزود: مجازات باید بازدارنده باشد و قانون‌گذار می‌تواند تشدید و تخفیف مجازات داشته‌ باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه در صورتی که تخفیف بازدارندگی داشته ‌باشد تخفیف اعمال می‌شود، تاکید کرد: کسانی که در مبارزه با مظاهر علنی فساد و بدحجابی جرم را تکرار کنند، با تشدید مجازات روبه‌رو می‌شوند.

وی نظارت همگانی را عامل مهمی در مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی دانست و افزود : با ضعیف شدن امر به معروف و نهی از منکر دین مردم ضعیف نیز ضعیف می‌شود، بنابراین باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی  با بیان اینکه حجاب و عفاف از موضوعات بسیار مهم برای دستگاه‌هاست، ‌افزود: هم‌اکنون ‌٢٦ دستگاه در استان خراسان کمیسیون حجاب و عفاف را تشکیل داده و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدامات خوبی انجام داده‌اند.
 

کد خبر 1090723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha