۷ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۴۰

مالیات بر ارزش افزوده لازم الاجراست

معاون وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده یک قانون و لازم الاجراست، گفت: سازمان امور مالیاتی به دنبال آن است تا از تمام زنجیره تولید تا مصرف مالیات اخذ و فشار آن به تولید کننده وارد نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست معاونت امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن با تشکل های صنعتی با موضوع نظام های مالیاتی مرتبط با بخش صنعت در وزارت صنایع و معادن برگزار شد.

افشین روغنی در حاشیه نشست تشکلهای صنعتی و مالیاتی  در جمع خبرنگاران افزود: مسئولان سازمان مالیاتی خواستار همفکری تشکلهای صنعتی هستند تا موضوع صدور و اخذ فاکتور در کشور به فرهنگ تبدیل شود.

وی هدف از تشکیل این جلسه را بررسی قانون مالیات برارزش افزوده عنوان و خاطرنشان کرد: صنعتگران و تشکلهای صنعتی درخصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده دغدغه هایی داشتند و مقرر شد در این نشست مسایل و مشکلات تشکلها در خصوص قانون مذکور مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

معاون وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه قانون مالیات برارزش افزوده در سال 1393 در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی خواهد رسید، گفت: از آنجا که این قانون دوره آزمایشی اجرای خود را طی می کند، با برگزاری اینگونه نشستها به دنبال رفع نقایص و کاستی های آن هستیم.

روغنی با بیان اینکه نگاه دولت یک نگاه حمایتی نسبت به تولیدکنندگان و صنعتگران است، گفت: گمان برخی از صنعتگران براین بود که مسئولان مالیاتی به دنبال کسب درآمد زیاد از آنان هستند که در این جلسه مشخص شد، چنین چیزی نیست.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دولت و سازمان امور مالیاتی از اجرای این قانون، شفاف شدن فعالیت اقتصادی در کشور است، افزود: دولت به دنبال حمایت از تولیدکنندگان به هر طریق ممکن است.

معاون وزیر صنایع و معادن در ادامه با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده یک قانون و لازم الاجراست، گفت: سازمان امور مالیاتی به دنبال آن است تا از تمام زنجیره تولید تا مصرف مالیات اخذ و فشار آن به تولید کننده وارد نشود.

به گفته روغنی، با فراخوان چهارم، قشر وسیعی از صنوف و کسبه تحت پوشش مالیات بر ارزش افزوده قرارخواهند گرفت.

وی با اشاره به تشکیل ستاد هدفمند کردن یارانه ها در وزارت صنایع و معادن گفت: هدف از تشکیل این ستاد اتخاذ تدابیری است تا با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها، صنعت دچار مشکل نشود.

روغنی  گفت: در این ستاد، گسترش تولید محصولات بهینه که در آن فهرستی از انواع و اقسام کالاهایی را که می بایست نسبت به تولید انبوه آن مورد حمایت قرارگیرد، تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه فهرستی از 58 قلم از این نوع محصولات تهیه شده و در دست بررسی  است، یادآور شد: مصرف انرژی این کالاها بطور چشمگیری با مشابه فعلی آنها متفاوت است و در برخی موارد حتی تا 50 درصد محصول فعلی کاهش مصرف انرژی دارد.

کد خبر 1090929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha