۹ خرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۴۹

معرفی مسئول تیم عملیات مهار چاه شماره 24 نفت شهر/ اولین گروه عازم منطقه شد

معرفی مسئول تیم عملیات مهار چاه شماره 24 نفت شهر/ اولین گروه عازم منطقه شد

اهواز - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با صدور حکمی حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران را به عنوان مسئول تیم عملیات مهار چاه شماره 24 نفت شهر معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، در این حکم که توسط احمدقلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران صادر شده آمده است: «با عنایت به تعهد و تخصص و توانایی و تجربه بسیار خوب جنابعالی و همکاران محترم شرکت ملی حفاری ایران در مهار و کنترل فوران چاه های نفت و گاز کشور به ویژه چاه های (دهلران، چاه 50 اهواز  چاه گازی کنگان 23 و کشور کویت ) از تاریخ صدور این اطلاعیه با حفظ سمت سازمانی مدیریت مهار و کنترل فوران چاه شماره 24 نفت شهر به جنابعالی واگذار تا زیر نظر مستقیم اینجانب مأموریت محوله را به اتمام برسانید».

بدیهی است کلیه مدیران عامل محترم شرکتهای مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی و حفاری شمال موظف به همکاری با جنابعالی در رساندن امکانات و تجهیزات مورد نیاز به منظور مهار و کنترل فوارن چاه فوق می باشند.

چاه نفتی 24 نفت شهر که صبح روز شنبه دچار حادثه شد متعلق به شرکت نفت مناطق مرکزی است که پیمانکار حفاری آن حفاری شمال بود.11 نفر از کارکنان عملیاتی صنعت نفت حاضر در منطقه در این حادثه کشته و مجروح شدند.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران چند پیش با اعلام آمادگی برای مهار نشت نفت در خلیج مکزیک گفته بود: از آغاز حفاری چاه‌های نفت و گاز در ایران (بیش از یکصد سال) تا کنون فوران های متعددی رخ داده که هرکدام با توجه به نوع و ویژگی‌های مخازن با استفاده از دانش و فن آوری و بکارگیری شیوه ای خاص کنترل و مهار شد.

حیدری بهنی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چاه های شماره 6 و 46 اهواز، یک و 33 رگ سفید، 311 مسجدسلیمان، 20 نفت سفید، 131 آغاجاری، 46 پازنان و 126 مارون دچار آتش سوزی و فوران شد که با مدیریت کارشناسان خارجی کنترل و مهار شدند و نیروهای ایرانی در این زمینه هیچگونه تجربه و تخصصی نداشتند.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و خروج شرکت های خارجی از کشور و به ویژه در دوران جنگ تحمیلی نیروهای متخصص ایرانی توانستند چاه های شماره 3، 4 و 5 دهلران و چاه های نوروز را مهار و کنترل کنند.

بهمنی افزود: ورود متخصصان و کارشناسان صنعت نفت ایران در مهار و کنترل 20 حلقه از چاه های نفت کویت و مهار چاه شماره 50 اهواز نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت کشور بوده و به جهان ثابت کرد که نیروهای متعهد ایرانی بدون هیچگونه وابستگی به تخصص و تکنولوژی بیگانگان در عرصه مهار و کنترل چاه های نفت می توانند یکی از پیچیده ترین و تخصصی ترین بخش های صنعت نفت را به طور مستقل مدیریت و راهبری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در همین زمینه مهار و کنترل چاه های 23 و 29 کنگان و 104 مارون را که با اعتماد به نفس و اتکال به خداوند به دست متخصصان و کارشناسان مجرب صنعت حفاری کشور محقق شد را یادآوری کرد.

هچنین روز گذشته نخستین تیم عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران عازم نفت شهر شد، این تیم ضمن برآورد خسارت های واردشده به دستگاه حفاری و تجهیزات آن، نیازهای تجهیزاتی و امکانات لازم برای مهار چاه و اطفای حریق آن را بررسی می کند. 
کد خبر 1091832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha