۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۳۹

معتمدی به مهر خبر داد:

اعلام ظرفیت جذب هئیت علمی درپیام نور/ سهمیه ادامه تحصیل برای هیئت علمی

اعلام ظرفیت جذب هئیت علمی درپیام نور/ سهمیه ادامه تحصیل برای هیئت علمی

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور با تشریح وضعیت دانشگاه پیام نور در زمینه عضو هیئت علمی گفت: دانشگاه آمادگی دارد در سال جاری بیش از 400 نفر عضو هیئت علمی با درجه دکتری را جذب کند.

عبدالله معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس برنامه توسعه چهارم باید حداقل 70 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاههایی که زیر مجموعه وزارت علوم هستند، استادیار و بالاتر باشند، اظهار داشت: البته دانشگاه پیام نور به خاطر توسعه کمی که در سالهای اخیر داشته است، با این موضوع فاصله زیادی دارد.

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور با اشاره به تعداد کنونی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور افزود: در مجموع تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه بیش از 3 هزار نفر است.

ظرفیت 400 نفری جذب عضو هیئت علمی در دانشگاه پیام نور

وی در خصوص جزئیات جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه پیام نور گفت: بر اساس برنامه توسعه چهارم باید به ازای هر 250 دانشجو یک عضو هیئت علمی داشته باشیم اما در حال حاضر در این زمینه دچار کمبود هستیم از این رو با توجه به آگهی جذب عضو هیئت علمی که از سوی دانشگاه اعلام شد، دانشگاه آمادگی دارد بیش از 400 نفر عضو هیئت علمی با درجه دکتری را جذب کند.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 100 نفر در مقطع دکتری و 300 دانشجوی دکتری متقاضی جذب ثبت نام کرده اند که وضعیت آنها درحال بررسی است و امید است در سال تحصیلی جدید کمبود دانشگاه از این لحاظ جبران شود.

معتمدی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد 900 هزار دانشجو فعال هستند و مابقی دانشجوی غیر فعال محسوب می شوند که این تعداد عمدتا در مرخصی تحصیلی به سر می برند.

جذب عضو هیئت علمی مربی در برخی رشته ها

وی با اعلام اینکه در برخی رشته ها عضو هیئت علمی مربی نیز پذیرفته می شود، گفت: اگر دانشگاه پیام نور موفق به جذب اعضای هیئت علمی در تخصص های مورد نیاز نشود، مجبور است که در دوره فوق لیسانس در برخی از رشته ها همچون  کامپیوتر و حسابداری و همچنین در رشته هایی که فارغ التحصیل دوره دکتری در آنها کمتر است، هیئت علمی بپذیرد.

اختصاص سهمیه ادامه تحصیل اعضای هیئت علمی مربی 

معتمدی با اشاره به ارتقای هرم هیئت علمی دانشگاه پیام نور افزود: یکی از اقداماتی که به منظور اصلاح وضعیت هرم اعضای هیئت علمی تعیین شد، اختصاص سهمیه ویژه برای ادامه تحصیل مربیان و دستیاران علمی دانشگاه پیام نور بود که از این طریق در دو سال اخیر حدود 300 نفر از مربیان و دستیاران توانسته اند وارد دوره دکتری شوند.

وی با بیان اینکه زمینه ادامه تحصیل مربیان دانشگاه پیام نور که رسمی و آزمایشی بوده اند فراهم شده است، اظهار داشت: این زمینه برای همه مربیان دانشگاه  فراهم شده است که برای ادامه تحصیل به دانشگاههای دیگر معرفی شوند از سوی دیگر با فعال شدن هیئت ممیزه دانشگاه و سیاستهای تشویقی که دانشگاه در این زمینه اتخاذ کرده است، زمینه ارتقای مرتبه تعداد زیادی از استادیاران به مرتبه دانشیاری و دانشیاران به مرتبه استادی فراهم شده که نسبت به سالهای قبل رشدی جهشی در این راستا داشته است.

برنامه تشویقی دانشگاه پیام نور برای ارتقای اعضای هیئت علمی

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور با اشاره به برنامه تشویقی دانشگاه پیام نور برای آموزش اعضای هیئت علمی این دانشگاه گفت: برنامه هایی برای آموزش اعضای هیئت علمی در نظر گرفته شده به نحوی که مربیان و دستیاران آموزشی به سمت دوره های دکتری تشویق شوند و امکان ادامه تحصیل آنها در دانشگاه ها فراهم شود.  

کد خبر 1092392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha