۹ خرداد ۱۳۸۹، ۱۷:۲۲

طی نامه به نمایندگان استان/

مدیران هفت نشریه استان بوشهر از استاندار انتقاد کردند

بوشهر- خبرگزاری مهر: مدیران مسئول هفت هفته نامه بوشهر با ارسال نامه ای به مجمع نمایندگان استان بوشهر اعتراض خود را مبنی بر آنچه "رفتارهای سلیقه ای استاندار بوشهر علیه رسانه های منتقد و مطبوعات مستقل" خوانده شده بیان و خواستار پیگیری وضعیت موجود شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، در بخشی از این نامه که نسخه ای از آن به دفتر خبرگزاری مهر در استان بوشهر ارسال شده آمده است: مجمع نمایندگان محترم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، به دنبال چاپ نظر مجمع نمایندگان استان بوشهر مبنی بر ضعیف بودن ابوطالب شفقت استاندار کنونی بوشهر و پیشنهاد این مجمع برای برکناری وی در چند نشریه محلی بوشهر و اعلام مواضع تنی چند از مدیران مسئول نشریات در این خصوص، استاندار بوشهر در اقدامی شتاب زده ... در حضور جمعی از صاحبان رسانه های موسوم به اصول گرا در بوشهر، ضمن بیان سخنانی غیر مسئولانه، با توصیف منتقدان خود به فتنه گر و متهم نمودن آنان به امتیاز خواهی، در سخنانی کاملاً تهدیدآمیز وعده داد که تا یکی دو سال دیگر، اثری از آنان در بوشهر باقی نخواهد ماند.

در ادامه این نامه که به امضاء مدیرمسئولان هفته نامه های نصیر بوشهر، نسیم جنوب، خلیج فارس، پیغام، صدای بوشهر، آوای بهارستان و چشم انداز جنوب رسیده آورده شده است: متعاقب این تهدید علنی، آقای استاندار ... در جمع مسئولان روابط عمومی های ادارت استان، ضمن تقسیم نشریات استان به حامیان نظام اسلامی و مخالفان نظام اسلامی، به آنان دستور داد تا از همکاری با نشریات ضد نظام! (یعنی منتقدان استاندار) خودداری و از دادن آگهی به آنها اجتناب نمایند و حتی مدیران متخلف از فرمان خود را به برخورد تهدید نمود.

در پایان این نامه خطاب به نمایندگان استان بوشهر درمجلس شورای اسلامی آمده است: اکنون اگر مطابق سوگند خویش در خانه ی ملت، در مقابل این تهدید و مواضع غیر قانونی، موضعی به حق و به موقع اتخاذ نفرمایید، بیم آن می رود که در آینده ای نه چندان دور انعکاس هر نوع انتقادی ازمسئولان استان، به مخالفت با نظام تعبیر و راه انتقادات دلسوزانه و مشفقانه مسدودگردد.

خبرگزاری مهر حق پاسخگویی و اعلام نظر استاندار و مدیران اجرایی محترم استان بوشهر را در این زمینه محترم می شمارد.

کد خبر 1092422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha