۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۵۰

معاون قضایی دادستان کل کشور:

پولشویی مواد مخدر توسط قاچاقچیان خارج از کشور انجام می شود

پولشویی مواد مخدر توسط قاچاقچیان خارج از کشور انجام می شود

حسن ذبحی گفت: در حال حاضر در ایران با توجه به قوانین موجود تنها با قاچاقچیان داخلی برخورد می شود در حالی که پولشویی توسط قاچاقچیان خارج از کشور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ذبحی صبح دوشنبه در حاشیه اولین نشست هم اندیشی مبارزه با مواد مخدر و پولشویی افزود: در طول شبانه روز مقادیر قابل توجهی مواد مخدر وارد ایران و به شکل ترانزیت از کشور خارج می شود.

وی ادامه داد: قاچاقچیان برای رسیدن به منافع نامشروع خود نیاز به جابه جایی پول دارند که این پول را به صورت غیر قانونی از طریق فروش مواد مخدر و یا با تبدیل به موارد دیگر بدست می آورند.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: در مراجع قضائی شناسایی مسیرهایی که قاچاقچیان مواد مخدر از آن اقدام به جابه جایی و ترانزیت مواد مخدر می کنند در دستور کار قرار گرفته و قانون مبارزه با پولشویی نیز در سال 81 به تصویب دولت رسیده و در سال 86 نیز به تصویب نهایی مجلس رسید.

وی گفت: مقررات بین المللی در قانون پولشویی وجود دارد و کنوانسیون جرایم سازمان یافته تالرمو نیز در سال 2003 مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطرح کرد.

ذبحی افزود: در برخورد با متخلفان در زمینه پولشویی علاوه بر استرداد اموال و اصل پول، فرد به جزای نقدی و بازپس دادن یک چهارم اموال خود محکوم می شود.

کد خبر 1092805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha