۱۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۰:۰۷

اولین اثر خالق شرلوک هولمز 400 هزار پوند فروخته می‌شو‌د

اولین اثر خالق شرلوک هولمز 400 هزار پوند فروخته می‌شو‌د

نسخه کمیابی از اولین رمان منتشر شده از آرتور کانن دویل از اولین آثار مجموعه کارگاه شرلوک هولمز در یک حراجی در لندن به مبلغ پایه 400 هزار پوند به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع اینترنتی، کتاب "بررسی پارچه مخمل" از آثار اولیه کانن دویل که برای اولین‌بار در سال 1887 منتشر شد در 15 ژوئیه (24 تیر) در این حراجی عرضه می‌شود.

این کتاب یکی از دو نسخه باقیمانده موجود از این اثر است؛ نسخه دیگر کتاب "بررسی پارچه مخمل" در سال 2007 در نیویورک به مبلغ 105 هزار پوند به فروش رفت.
 
داستان این کتاب به دو بخش تقسیم می‌‌شود؛ بخش اول که خاطرات دکتر واتسن است و به صورت اول شخص و بخش دوم که به صورت سوم شخص روایت می‌شود.
 
بخش اول داستان از روایتهای واتسن و چگونگی مجروح شدنش در جنگ افغان شروع می‌شود. وی برای درمان به انگلستان منتقل می‌شود و از طریق یک دوست مشترک به نام استمفورد با هولمز آشنا می‌شود. دو فصل اول داستان به شرح چگونگی این آشنایی می‌گذرد. از آن به بعد مسئله از سوی کارآگاه گرگسن از اسکاتلندیارد به هولمز ارجاع می‌شود؛ قتل مرموزی در عمارت شماره سه باغ لاریستن اتفاق افتاده است. مقتول فردی است به نام اناک ج. دربر و هولمز به همراه واتسن وارد آنجا شده و به بررسی اوضاع می‌پردازد.
 
سر آرتور کانن دویل متولد 1859 نویسنده و پزشک اسکاتلندی نویسنده پرکاری بود که آثار زیادی از او به جا مانده است. علاوه بر کتابهای شرلوک هولمز، تعداد قابل توجهی رمان تاریخی، کتاب تاریخ، از جمله کتاب مفصلی درباره بوئرهای آفریقای جنوبی و نیز کتابی درباره احضار ارواح (که در اواخر عمر سخت بدان معتقد شده بود) نوشته است.
 
کتابهای شرلوک هولمز او که اکنون بیش از خودش شهرت دارند در ابتدا با بی‌مهری مواجه شدند و خوانندگان زیادی حاضر به خریدن چنین کتابی نبودند تا جایی که کانن دویل برای چاپ کتاب "بررسی پارچه مخمل" مجبور شد به مجلاتی روی آورد که داستانهای مختلف و کم فروش را در یک یا چند شماره با کاغذهای ارزان قیمت چاپ می‌کردند اما پس از آن رفته رفته بر شهرتش افزوده شد و پس از مدت کمی همان نشریات حاضر به چاپ داستانش در یک کتاب جداگانه شدند. کانن دویل سال 1930 درگذشت.
کد خبر 1093274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha