۱۲ خرداد ۱۳۸۹، ۸:۴۲

اعزام دانشجوی ایرانی به ونزوئلا در رشته‌های فنی/ ونزوئلاییها به ایران آمدند

اعزام دانشجوی ایرانی به ونزوئلا در رشته‌های فنی/ ونزوئلاییها به ایران آمدند

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعزام دانشجو به کشور ونزوئلا خبر داد و گفت: تلاش می شود هر چه زودتر چند دانشجو را در رشته های فنی و مهندسی و زبان اسپانیایی به ونزوئلا اعزام کنیم.

حسن مسلمی نایینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما با برخی کشورهای آمریکای لاتین مانند ونزوئلا تفاهم نامه همکاری داریم و بر اساس آن باید نسبت به تبادل دانشجو اقدام کنیم.

وی افزود: از این رو تلاش می کنیم بر اساس تفاهم نامه مشترک بین ایران و ونزوئلا تعدادی از دانشجویان را در رشته های فنی و مهندسی و زبان اسپانیایی با تشویق و ترغیب به سمت این کشورها سوق دهیم.
 
مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تعدادی از دانشجویان از ونزوئلا برای ادامه تحصیل به کشور ما مهاجرت کرده اند ما نیز تلاش می کنیم هرچه زودتر تعدادی از دانشجویان را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به این کشور اعزام کنیم.
 
مدیر کل دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در گفتگو با مهر از ارزشیابی مدارک دانشگاههای آمریکای لاتین خبر داد و گفت: مدارک دانشگاههای کشورهای کوبا، برزیل و مکزیک برای اولین بار توسط وزارت علوم ارزشیابی می شود.
 
محمد حسین مجلس آرا افزود: با توجه به اینکه تاکنون مدارک دانشگاههای کشورهای آمریکای لاتین ارزشیابی نشده بود و در برخی موارد این کشورها دارای دانشگاههای معتبر و با قدمتهای بالایی هستند اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم ارزشیابی مدارک دانشگاههای کشورهای آمریکای لاتین را در دستور کار قرار داد.
 
وی اظهار داشت: دانشگاه تکنولوژی کشور کوبا دارای قدمتی 250 ساله است و حتی از دانشگاههای معتبر ایران نیز قدیمی تر است. همچنین در سایر کشورهای آمریکای لاتین مانند ونزوئلا دانشگاههایی وجود دارد که از بهترین دانشگاههای دنیا محسوب می شوند.
 
مدیر کل دانش آموختگان وزارت علوم گفت: از این رو بهتر است که متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور به جای تحصیل در دانشگاههایی که مدارک آنها نامعتبر ارزشیابی می شود به سمت این دانشگاهها سوق پیدا کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: البته ما به مردم توصیه می کنیم که کارشناسی و کارشناسی ارشد را در کشور بگذرانند و در صورتی که می خواهند در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند برای دکتری اقدام کنند.
 
مجلس آرا با بیان اینکه دانشگاههای کشورهای لاتین امکانات و تسهیلات خوبی را برای دانشجویان ایرانی فراهم می کنند، گفت: در حال حاضر مدارک دانشگاههای کشورهای کوبا، مکزیک و برزیل در دست بررسی است و به زودی نام دانشگاههای معتبر این کشورها منتشر می شود.
 
وی با اشاره به دانشگاههای معتبر کشور ونزوئلا به مهر گفت: اسامی دانشگاههای معتبر کشور ونزوئلا بر روی سایت اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم قرار دارد.
کد خبر 1093804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha