۱۲ خرداد ۱۳۸۹، ۲۰:۳۰

دیدار موسی‌پور با سفیر عمان؛

کمیسیون مشترک اقتصادی بین عمان و قم تشکیل شد

کمیسیون مشترک اقتصادی بین عمان و قم تشکیل شد

قم - خبرگزاری مهر: در دیدار استاندار قم با سفیر کشور عمان در ایران، تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین کشور عمان و استان قم مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار سفیر کشور عمان در ایران، قم را پشتوانه‌ای عظیم در تاریخ اسلام دانست و گفت: قم از شهرهایی است که از قرن اول هجری به دین مبین اسلام گرویده و در طول تاریخ همواره به اصول و آرمان‌های اسلامی پایبند بوده است.

وی با بیان اینکه شهر قم خدمات گرانقدری را به جهان اسلام ارائه کرده و اندیشمندان بزرگ مسلمان از این شهر مقدس برخواسته‌اند، خاطرنشان کرد: قم خاستگاه انقلاب و مرکز علمی و اندیشه اسلامی است.

استاندار قم همچنین تصریح کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی به جهان اسلام عزت و هویت بخشید و مکتب والای اسلام و حتی دیگر ادیان را بار دیگر در جهان پر از کفر و نفاق احیا ساخت.

موسی‌پور گفت: شهر مقدس قم با حضور مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و ده‌ها موسسه علمی و پژوهشی از جایگاه ویژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: استان قم در کنار جایگاه علمی و مذهبی خود از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی نیز  برخوردار بوده که تا حدودی ناشناخته مانده است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سطح روابط و تعاملات میان دو کشور ایران و عمان اظهار داشت: در چند سال اخیر روابط دو کشور در بخش‌های مختلف افزایش یافته و امیدواریم زمینه همکاری‌ها به ویژه در عرصه‌های اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: در عرصه علمی نیز اندیشمندان دو کشور به ویژه در برابر برخی اقدامات تکفیری مواضع مشترک اتخاذ کنند.

سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست خواستار تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی میان کشور عمان و استان قم شد و اظهار امیدواری کرد: با اعزام و پذیرش هیئتهای تجاری و علمی میان طرفین سطح مبادلات اقتصادی، علمی و مذهبی گسترش یابد.

کد خبر 1094610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha