۱۶ خرداد ۱۳۸۹، ۱۶:۲۳

خط آبرسانی کوثر به جزیره خارگ متصل شد

خط آبرسانی کوثر به جزیره خارگ متصل شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و مسئولان محلی خط آبرسانی کوثر از استان کهگیلویه و بویراحمد به جزیره خارگ متصل شد.

به گزارش خبرنگار مهر در جزیره خارگ، در این مراسم مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با اتصال جزیره خارک به خط آبرسانی کوثر، روزانه 2200 مترمکعب آب به اهالی جزیره تحویل می شود.

محمدرضا موحد با اشاره به اینکه اجرای این طرح بطور 24 ساعته در شبکه آبرسانی جریان دارد، اظهار داشت: آب انتقالی از سد کوثر نسبت به آبی که پیش از این از منطقه سردشت خوزستان وارد خارک می شد از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وی افزود: سال 79 تنها 120 متر مکعب آب از طریق آبشیرین کن های پایانه نفتی، پتروشیمی خارک و شرکت نفت فلات قاره در خطوط آبرسانی جزیره خارگ وارد می شد که با اتصال آن به خط کوثر مشکل آب آشامیدنی این جزیره پس از سالها حل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مدیریت آبرسانی خلیج فارس نیز با بیان این که در حال حاضر خط انتقال آبرسانی کوثر 410 کیلومتر از آب شرب شهرها و روستاهای استان بوشهر را تأمین می کند، گفت: آب شهرستان های بوشهر، گناوه ، دیلم، دشتی، دیر و کنگان از این خط تأمین می شود.

فرزاد جهانمرد با اشاره به اینکه طرح آبرسانی کوثر، شهرها و روستاهای پنج استان بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر‌احمد، فارس و خوزستان را در بر می ‌گیرد، گفت: طی شبانه روز 250 هزار مترمکعب آب از این خط وارد استان بوشهر می شود.

کد خبر 1095818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha