۱۶ خرداد ۱۳۸۹، ۱۴:۵۷

عابدی نژاد:

صنایع پایین دستی مس و فولاد اولویتهای سرمایه گذاری کرمان است

صنایع پایین دستی مس و فولاد اولویتهای سرمایه گذاری کرمان است

کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنایع و معادن کرمان با اشاره به وجود ذخایر غنی معدنی در کرمان، گفت: فرآوری مواد معدنی و صنایع پایین دستی مس و فولاد اولویتهای سرمایه گذاری در استان کرمان است.

جواد عابدی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: در فیلد حمایتی ما، فرآوری مواد معدنی و صنایع پائین دستی مس و فولاد جزء اولویتهای سرمایه گذاری در استان کرمان است که اگر سرمایه گذاری تقاضا دهد تسهیلات و حمایتهای لازم از سوی این سازمان ارائه می شود.

وی افزود: کلیه معادنی که در استان 33 درصد عملیات اکتشافی را انجام داده باشند تسهیلات وام اکتشافی و معادنی که دارای پروانه بهره برداری باشند تسهیلات ارزان قیمت با بهره کم بانکی برای تجهیز ماشین آلات در معدن در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با اشاره به افتتاح معدن "دره زار" در هفته گذشته، تصریح کرد: معدن مس دره زار 5.96 میلیون تن ذخیره مس دارد که در واقع هم خود قابلیت این را دارد که واحد فرآوری لیچینگ در جوار معدن احداث شود و هم سنگ آن به افزایش برنامه تولید شرکت ملی صنایع مس ایران کمک می کند.

عابدی نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه با نظر خاص وزیر مقرر شد از افراد بومی در معدن استفاده شود انشاءالله در سال جاری شاهد این خواهیم بود که در سال جاری وضعیت اجتماعی ساکنین بومی منطقه تغییر کند و یک تغییر اساسی در وضعیت تولید، اشتغال و سطح رفاه مردم ایجاد شود.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان کرمان خاطرنشان کرد: هر معدنی که در منطقه محرومی بازگشایی می شود پیامد آن توسعه، پیشرفت و افزایش سطح معیشت مردم خواهد بود.

عابدی نژاد با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران در اجرای برنامه عملیات اکتشافی خود در سالیان گذشته فعالیتهایی انجام داده است، اظهار داشت: این فعالیتها منجر به این شده که در سال جاری 5 معدن مس به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان کرمان افزود: 173 واحد صنعتی استان کرمان که دچار مشکل ناشی از بحرانهای اقتصادی در دنیا شده بودند در اواخر دولت نهم پروانه استمهال دریافت کرده اند.

کد خبر 1095846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha