۲۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۰:۲۲

در جمع‌ خادمان بیان ‌شد:

باید از ظرفیت بقاع متبرکه در گسترش مسائل فرهنگی استفاده کرد

باید از ظرفیت بقاع متبرکه در گسترش مسائل فرهنگی استفاده کرد

قم - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه سالانه 100 میلیون نفر در بقاع متبرکه امامزادگان کشور حاضر می‌شوند بر استفاده از ظرفیت فرهنگی این اماکن مقدس در گسترش مسائل فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت‌الاسلام علی محمدی عصر پنج‌شنبه در همایش هیئت امنا، مدیران و خادمان بقاع متبرکه استان قم با اشاره به وضعیت بقاع متبرکه گفت: بقاع متبرکه یک ظرفیت بسیار مهم در کشور است و می‌توان از این ظرفیت به منظور گسترش مسائل فرهنگی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: باید بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شود و اوقاف و امور خیریه با تمام توان در این راستا تلاش خواهد کرد.

وی تاکید کرد: باید تمامی بقاع متبرکه امامزادگان تمیز بوده و نظافت شود تا زائران با آرامش و بدون کوچکترین مشکلی در اماکن متبرکه امامزدگان حاضر شوند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: سالانه بیش از 100 میلیون نفر در بقاع متبرکه امامزادگان سراسر کشور حاضر می‌شوند که باید برای آنها برنامه‌ها فرهنگی داشت.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات امام خمینی در خصوص احیا فرهنگ وقف در جامعه بیان داشت: در گذشته توجه به موقوفات و وقف وجود نداشته و در زمان پهلوی نیز موقوفات را برای خود برمی‌داشتند، اما به برکت نظام اسلامی تمامی آن موقوفات احیا و بازگردانده شد.

احترام زائران حفظ شود

معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این همایش با بیان این که عمران و آبادانی بقاع متبرکه در دستور کار سازمان است و با تمام توان در این راستا تلاش خواهیم کرد، تصریح کرد: باید از حضور زائران و خیرین استفاده و با کمک آنها و اعتبارت سازمان در عمران بقاع متبرکه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام محمد غلامی با اشاره به جایگاه خادمان در بقاع متبرکه گفت: خادمان همانند پروانه به دور شمع هستند و باید به گونه‌ای رفتار کنند تا بقعه آن امامزاده همیشه تمیز باشد.

وی تاکید کرد: خادمان بقاع متبرکه وظیفه بسیار مهمی را بر دوش دارند و باید به گونه‌ای رفتار کنند تا احترام زائران حفظ شود.

غلامی ادامه داد: خادمان بقاع متبرکه مانند همانند شمع روشنایی بخشیده و در عمران و آبادانی آن امامزاده تلاش کنند.

معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه به وجود هیئت‌های امنا در بقاع متبرکه امامزادگان اشاره کرد و ابراز داشت: هیئت‌های امنا نیز وظیفه دارند با برنامه‌ریزی‌های خود در راستای گسترش عمران و آبادانی بقاع متبرکه امامزادگان تلاش کنند.

غلامی با اشاره به استقبال مردم از بقاع متبرکه امامزادگان اظهارداشت: مردم به امامزادگان توجه خاص و ویژه‌ای دارند به گونه‌ای که در ایام نوروز سال جاری 35 میلیون مسافر در بقاع متبرکه سراسر کشور حاضر شدند که این ظرفیت بسیار خوبی است.

کد خبر 1098600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha