۲۴ خرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۴۶

واشینگتن‌،‌زتا جونز و جوهانسن برگزیدگان جوایز تونی

واشینگتن‌،‌زتا جونز و جوهانسن برگزیدگان جوایز تونی

دو نمایش "سرخ" و " ممفیس" هر یک با دریافت پنج جایزه پیشتاز جوایز تونی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر شصت و چهارمین دوره مراسم جایزه تونی ( که اسکار تئاتر نیز خوانده می شود) دیشب در نیویورک برگزار شد و نمایش "سرخ" که به زندگی و دغدغه های مارک روتکو نقاش  آمریکایی به ویژه در تقابل هنر و تجارت می پردازد ، برنده شش جایزه از جمله جایزه بهترین نمایشنامه شد.

جان لوگان نویسنده این نمایشنامه هنگام دریافت جایزه گفت که بهترین لحظه عمرش را سپری می کند.

مایکل گرندیج برای کارگردانی " سرخ" جایزه بهترین کارگردان تئاتر سال را دریافت کرد.در حالی که ادی ردمین برای ایفای نقش دستیار جوانی مارک روتکو در این نمایش جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.

نمایش "سرخ" که آلفرد مولینا بازیگر سینمای آمریکا را در نقش روتکو روی صحنه آورده نیزسه جایزه طراحی صحنه ، نور و صدا را دریافت کرد.

نمایش موزیکال " ممفیس" هم چهار جایزه بهترین نمایش موزیکال ، تنظیم موسیقی ، موسیقی متن و تبدیل متن به نمایش موزیکال را دریافت کرد.

دنزل واشینگتن ، کاترین زتا جونز و اسکارلت جوهانسن سه بازیگر هالیوودی نیز در فهرست نامزد‌ها و برندگان جوایز تونی قرار داشتند.

نمایش " حصار" نوشته اگوست ویلسن جایزه بهترین بازنویسی از یک متن کلاسیک را به دست آورد. دنزل واشینگتن و وایولا دیویس دو بازیگر این نمایش جایزه بهترین زوج نمایشی را دریافت کردند.

جایزه بهترین بازیگر زن نمایش های موزیکال نیز برای ایفای نقش در " موسیقی کوچک شبانه " به کاترین زتا جونز اهدا شد.
اسکارلت جوهانسن هم برای بازی در نمایش " چشم اندازی از پل" نوشته آرتور میلر برنده جایزه نخستین تجربه یک بازیگر زن در تئاتر برادوی شد.
 

کد خبر 1100550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha