۲۴ خرداد ۱۳۸۹، ۱۵:۰۵

در سال گذشته؛

500 مقاله به همایش ملی پیشگیری از وقوع جرم ارسال شد

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون امور پیشگیری از جرم دادستانی مشهد با اشاره به برگزاری همایش ملی پیشگیری از وقوع جرم گفت: با ارسال بیش از 500 مقاله به این همایش در سال گذشته توجه جامعه به بحث پیشگیری مشهود تر است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، امیر مرتضوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیشگیری از وقوع جرم با وجود هزینه بالا اما تاثیرگذار است و اصول را در جامعه نهادینه می کند و باعث توجه بیشتر قوه قضاییه به پیشگیری  درکنار برخورد  شود.

معاون دادستان مشهد گفت: در دادگستری با در نظر گرفتن سه اصل دقت، صحت، سرعت به پرونده ها رسیدگی می شود و قصد داریم با مجازات متناسب زمینه بازدارندگی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در بررسی هر پرونده سعی در استخراج نکات مهم و قابل اهمیت آن و ارسال و ارائه نتایج آن به صورت کاربردی به مراکز و موسسات می شود که این گامی موثر در بحث پیشگیری خواهد بود.

مرتضوی، تشکیل ستاد جرائم خاص، با ارائه طرح جامع پیشگیری از وقوع جرم به کارگروه امنیتی و انتظامی شورای هماهنگی پیشگیری ازوقوع جرم، تشکیل جلسات مشترک با نیروهای امنیتی، تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از متهمان و مجرمان و اطلاع رسانی آموزش از طریق مرکز آموزشی از طریق مراکز آموزشی و صدا وسیما را از مهمترین اقدامات در جهت پیشگیری و کاهش سرقت و زور گیری در جامعه ذکر کرد.

وی تعامل تمام دستگاهها و سازمان ها را در بحث مبارزه با بدحجابی موثر دانست و افزود: قوه قضاییه و نیروی انتظامی که در بخش برخوردی این مقوله قرار دارند در صورتی می توانند موفق باشند که دستگاه ها و سازمانها ی دیگر بستر سازی دراین زمینه را در جامعه فراهم کنند.

معاون امور پیشگیری از جرم دادستانی مشهد با اشاره به برگزاری همایش ملی پیشگیری از وقوع جرم درسال گذشته گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش تغییر در نگرش و رویکرد مسئولین، دستگاه های مختلف، مراکز آموزشی و مردم نسبت به مقوله پیشگیری از وقوع جرم بوده است که با ارسال بیش از 500 مقاله به این همایش در سال گذشته بیانگر توجه جامعه به بحث پیشگیری مشهود تر است.

وی از برگزاری جشنواره پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد جدید خبر داد و افزود: ارائه فیلم، عکس، طرح، پیام کوتاه در ارتباط با پیشگیری از وقوع جرم و نیز انتشار نشریه جرم شناسی و پیشگیری از وقوع جرم در زمینه آموزش واطلاع رسانی از برنامه های این معاونت در سال جاری است.

مرتضوی تشکیل دبیرخانه دائمی شورای هماهنگی پیشگیری از وقوع جرم را در هماهنگی بین سایر دستگاه ها موثر دانست و گفت: این دبیرخانه در هماهنگی و برنامه ریزی دستگاه ها می تواند نقش موثری داشته باشد تا از موازی کاری و تداخل در پیشگیری از وقوع جرم درجامعه جلوگیری شود.

معاون دادستان مشهد افزود: این دبیر خانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مراکز آموزشی و قوه قضاییه در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم باشد به گونه ای که مراکز آموزش عالی با ارائه تحقیقات ومطالعات کاربردی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با  قوه قضاییه همکاری داشته باشند.

کد خبر 1100612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha