۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۹:۱۱

دری نجف آبادی:

شخصیت آقا نورالدین عراقی جهانی است

شخصیت آقا نورالدین عراقی جهانی است

اراک - خرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: آیت الله آقا نورالدین عراقی شخصیتی جهانی است و باید با معرفی این چهره جهانی زمینه را برای آشنایی مردم در کشورهای مختلف با آرا و اندیشه های این فقیه ارجمند فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی ظهر یکشنبه در کنگره بزرگداشت آقا نورالدین عراقی در اراک افزود: این فقیه ارجمند و عالم وارسته از شخصیتهای موثر و اثرگذار در 150 سال اخیر در کشور بوده است و نباید اندیشه های وی را تنها محصور در منطقه دانست بلکه باید با ترویج این آثار و اندیشه ها ایشان نسبت به معرفی کتب و اندیشه های اشان اقدام کرد.

وی اضافه کرد: محققان و اندیشمندان مختلف در کشورهای جهان باید با بررسی کتب و آثار ایشان از جمله القرآن و العقل به صورت جدی نسبت به واکاوی و کسب شناخت از ایشان اقدام کنند که در این راه باید از منابع موجود بیشترین بهره برداری صورت گیرد.

دری نجف آبادی با اشاره به سابقه دشمنیهای کشورهای غربی خصوصا انگلستان با ایران و اندیشه های اسلامی بیان داشت: باید مسائل و مشکلات 150 سال گذشته در کشور بر اساس و روایات موجود انگلیسی ها مورد بررسی قرار گیرد چرا که این اسناد نشان دهنده وجود افرادی است که در مقابل اقدامات آنان در از بین بردن اسلام کوشیدند که در این راه نام آقا نورالدین بسیار به چشم می خورد.

امام جمعه اراک بر ضرورت نقش آفرینی دانشگاهیان و موسسات علمی در راه بررسی دیدگاه های این عالم ربانی تاکید کرد و گفت: با واکاوی تاریخ 150 سال اخیر در کشور می توان زمینه شفاف کردن مسائل و مشکلات جامعه را مشخص کرد و در این راه به رویدادهایی که امروز در فلسطین، سوریه، لبنان و ترکیه نیز می رود به خوبی می توان آشنا شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود بسیاری از افراد که ادعای مرجعیت دارند بیان داشت: روحانیت و مردم آگاه به مسایل دینی هرگز اجازه حضور افرادی که صلاحیت و توانایی لازم برای مرجعیت دینی را ندارند نخواهند داد و در این راستا همواره با افرادی که چنین عمل می کنند برخورد کرده اند.

کد خبر 1104249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha