۴ تیر ۱۳۸۹، ۱۴:۵۴

صدیقی در نماز جمعه تهران:

شرارت دشمنان بر اتحاد و اقتدار ما می افزاید/ تحریمها مشکلی ایجاد نخواهند کرد

شرارت دشمنان بر اتحاد و اقتدار ما می افزاید/ تحریمها مشکلی ایجاد نخواهند کرد

امام جمعه موقت تهران حفظ وحدت را جزء پایه های حیات دانست و افزود: هر چه شرارت دشمنان بیشتر شود اتحاد و اقتدار ملت ایران هم بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ولادت با سعادت امیر المومنین علی (ع) عنوان کرد: در مورد امیر المومنین (ع) سخن گفتن هنر هیچکس نیست. علی شناس تنها خدا و پیغمبر خداست.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه این حکومت الهی است که هم ارتباط با خدا دارد و هم با خلق خدا اظهار داشت: امیرالمومنین هیچ گاه بندگان خدا را فراموش نکرد به طوری که حتی انگشتر خود را در رکوع به سائلی داد، علی (ع) در محضر خدا بود، خدا هر چه خوشش می آمد علی (ع) هم آن را انجام می داد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرازی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: فرمایشات اخیر رهبری جزء مسائل بسیار حساس امروز است زیرا امروز در محاصره و شرایط تحریم قرار داریم و فتنه را پشت سر گذاشته ایم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه فتنه خطرناک و کوری را پشت سر گذاشته ایم که هنوز هم نباید از آن غافل باشیم خطاب به مردم گفت: دریای حضور حماسی شما مردم خیلی از این خطرات را کم کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از عوامل داخلی به دشمنان ما در خارج از کشور وابسته بودند به آنان پیام دادند که با اعمال تحریم می توانید جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهید، گفت: آنان خیال می کردند که اگر فشار و تحریمی علیه نظام وجود داشته باشد جمهوری اسلامی ایران در هم می ریزد اما به لطف الهی این گونه نشد.

صدیقی حفظ وحدت را جزء پایه های بقاء دانست و افزود: اساسا اتحاد نشانه حیات و زندگی است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در کنار همه این مسائل خطوط را نیز مشخص کرده اند، گفت: اگر کسی از خط امام (ره) جدا شده باید برگردد اما اگر با خط امام (ره) مخالفت دارد از ما نیست و کاری نمی توان با آن کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران هنوز ملت ایران را نشناخته اند، گفت: اگر ملت ایران به این توجه می کرد که غرب یا شرق چه می گوید که انقلاب اتفاق نمی افتاد. در آن زمانی که بیگانگان در داخل کشور بودند، ملت ایران با رهبری امام (ره) آنها را از کشور بیرون انداخت و حکومت جدیدی با آرم دین برپا کردند.

صدیقی تصریح کرد: در آن روزگاران که وحدت همه جانبه در مملکت وجود نداشت ملت ایران قاطعانه در برابر غربی ها ایستاد و در دوران دفاع مقدس که از سلاح های شیمیایی علیه مردم ایران استفاده می کردند، خم به ابرو نیاورد، پس چگونه تصور می کنند که امروز با این تحریم ها مشکلی برای کشور به وجود خواهد آمد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران شورای امنیت سازمان ملل را شورای ضد امنیت توصیف کرد.

وی خاطر نشان کرد: ملتی که اتکا به خدا دارد و انقلابش انقلاب دینی است و برای احیای ایدئولوژی الهی خود به پا خاسته در برابر هجمه های غربی ها خم به ابرو نخواهد آورد و هر چه شرارت غربی ها بیشتر شود اتحاد و اقتدار ملت ایران نیز بیشتر خواهد شد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته قوه قضائیه و حادثه هفتم تیر عنوان کرد: هفتم تیر یادآور فاجعه هولناک شهادت 72 تن از سنگرنشینان، پرچم داران، مدیران، متفکران، کارشناسان، مومن و متدین و افسران امام راحل است.

وی با تاکید بر اینکه اگر هر حکومت دیگری غیر از حکومت جمهوری اسلامی ایران که بر پایه حقانیت استوار شده است، بود با شهادت چنین افرادی حتما ساقط می شد، گفت: کرامت اخلاقی، اخلاص و از همه مهمتر تعبد و ولایتمداری شهید بهشتی مثال زدنی بود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: شهید بهشتی مظلوم واقع شد که به تعبیر امام راحل مظلومیت بهشتی مهمتر از شهادت وی بود. بهشتی خار چشم دشمنان بود و الفاظی که می شد در مورد شخصیت ایشان گفته شود را امام راحل فرموده اند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی نقش موثری داشت.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با تاکید بر اینکه قبل از اینکه شخص بهشتی را ترور کنند شخصیت وی را ترور کردند، گفت: شهید بهشتی به دلیل اینکه خود را سرباز ولایت می دانست در آن زمان هیچ حرفی نزد اما خدا جبران کرد. شهادت بهشتی تولدش بود و تزریق روح تازه به انقلاب.

وی تصریح کرد: انقلابی که با شهادت بهشتی و ارتحال امام راحل تکان نخورد با این تحریمها نیز تکان نخواهد خورد.

صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر حفظ حریم الهی در تمامی امور گفت: باید خدا را در همه مسائل و ارتباطاتمان در نظر بگیریم و او را ناظر بر اعمال خود بدانیم و جز رضای حضرت دوست قدمی برنداریم.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) در خصوص طهارت عنوان کرد: باید هم اعمال و هم نیات خود را تمیز و پاکیزه نماییم.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اینجا جای بیکاری، کسالت و بطالت نیست بلکه جای تلاش، کوشش، جهاد و اجتهاد است.  دشمن زیاد دارید به پا خیزید.

کد خبر 1106871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha