۷ تیر ۱۳۸۹، ۱۳:۴۱

مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تمامی استانها لازم‌ الاجراست

مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تمامی استانها لازم‌ الاجراست

یزد - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای مصوبات شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی را برای تمامی استانها و موسسات دولتی و عمومی لازم الاجرا دانست.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، حجت‌ الاسلام حمید محمدی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از حافظان قرآنی استان یزد اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی، تهیه و تصویب شاخص های توسعه فرهنگ قرآنی و تضویب شاخص‌های ارزیابی و نظارت بر فعالیتهای قرآنی است که این مصوبات باید در تمامی استانها اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی به منظور پیشبرد و اجرایی شدن اهداف سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می ‌شود.

مشاور وزیر ارشاد و رئیس مرکز ترویج فعالیتهای قرآنی وزارت ارشاد از ارائه منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان نخستین سند جامع راهبری امور قرآنی کشور خبر داد.

محمدی با اشاره به اینکه آموزش فعالیتهای قرآنی باید به شدت در جامعه فراگیر شود، اظهار داشت: ترویج آیات و عناوین قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی، توسعه مهارت‌های روان‌خوانی و درک معنای آیات قرآن کریم در میان اقشار جامعه از اهداف مهم منشور توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی یادآور شد: دبیرخانه شورای تخصصی برای پیگیری تمام امور مربوط به شورای تخصصی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و نمودار تشکیلاتی و سازمانی آن توسط رئیس شورای تخصصی تصویب می ‌شود.

در این مراسم از 40 حافظ قرآنی استان یزد تجلیل شد.

همچنین با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز ترویج فعالیتهای قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه و پژوهشکده تخصصی قرآن و عترت در یزد افتتاح شد.

این کتابخانه با 150 متر زیر بنا احداث شده و دارای 10 هزار جلد کتاب تخصصی در حوزه قرآن و عترت است.

کافی‌ نت قرآنی و غرفه محصولات فرهنگی در حوزه قرآن و عترت از دیگر بخشهای این کتابخانه است.

کد خبر 1108246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha