۹ تیر ۱۳۸۹، ۱۴:۱۲

سن ابتلا به سرطان سینه در ایران پایین است

رئیس مرکز تحقیقات سرطان جهاد دانشگاهی از پایین بودن سن ابتلا به سرطان سینه در ایران خبر داد و گفت: این بیماری در کشور ما دیرتر تشخیص و درمان می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مسعود حبیبی روز چهارشنبه در سومین کنگره سرطان پستان در بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: سرطان پستان از جمله بیماریهای مزمنی است که به علت شیوع بالا در سطح جهان مورد توجه است.

رئیس سومین کنگره سراسری سرطان پستان افزود: اگرچه میزان ابتلا به این نوع سرطان در ایران کمتر است ولی این بیماری در کشور ما ویژگیهای خاص خود را دارد که از جمله آنها می‌توان به ابتلا به این بیماری در سنین پایینتر، تشخیص و درمان دیرتر آن، عوارض بیشتر درمان، کاهش طول عمر و کیفیت زندگی اشاره کرد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی پس از انجام طرح تحقیقاتی در این زمینه و تشخیص ضرورت مداخله در درمان سرطان پستان در سال 75 مرکز بیماریهای پستان را راه‌اندازی کرد که تمام مراحل درمانی چون غربالگری، تشخیص، درمان و بازتوانی را شامل می‌شود.

حبیبی در ادامه گفت:‌ با حضور بیش از 30 هیئت علمی تمام وقت و چندین نفر به طور پاره وقت، زوایای مختلف بیماری سرطان پستان در مرکز بیماریهای پستان جهاد دانشگاهی مطالعه و بررسی می‌شود. علاوه بر آن با تدوین پروتکلهای درمانی و برگزاری کنفرانسهای علمی در این مرکز، درمان مستمر بیماران پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی درباره بیماریهایی چون سرطان پستان،‌ اظهارداشت: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی در تشخیص به موقع بیماریهایی چون سرطان پستان، در این زمینه فعالیتهای مختلفی کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به ارتباط با رسانه‌ها و برگزاری برنامه‌های آموزشی برای عموم مردم اشاره کرد.

کد خبر 1109572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha