۲۱ شهریور ۱۳۸۳، ۹:۰۱

آيت الله مظاهري: روزآمدي نظام حوزه، حافظ تلاش اسلاف و بزرگان است

رئيس حوزه علميه اصفهان در جمع طلاب جديد‌الورود با اشاره به محاسن نظام فعلي حوزه‌هاي علميه گفت: بايد به سوي روزآمد شدن اين نظام حركت كرد تا زحمات طاقت‌فرساي بزرگان و اسلاف حوزه، حفظ و حراست شود.

به گزارش گروه دين وانديشه خبرگزاري "مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا، آيت الله مظاهري طلاب حوزه ‌هاي علميه را پرچمداران آينده جامعه اسلامي ناميد و با بيان جايگاه مهم حوزه علميه در جامعه ديني، خاطر نشان كرد: سلامت اعتقادي و معرفتي در جامعه اسلامي مرهون تلاش‌هاي بي‌وقفه در حوزه‌ هاي علميه است و اين تلاش خستگي‌ ناپذير همچنان بايد استمرار داشته باشد.

وي با تأكيد بر ضرورت تقويت هرچه بيشتر بنيه علمي و تحقيقي طلاب حوزه‌هاي علميه، برنامه‌ريزي كامل ‌تر براي ارتقاي نظام آموزشي در حوزه ‌ها را نيز يك ضرورت اجتناب ناپذير برشمرده و افزود: نظام فعلي حاكم بر حوزه ‌هاي علميه با همه محاسني كه داراست بايد هر روز به سوي روزآمد شدن و كاربردي شدن هرچه بيشتر سوق داده شود و تنها در اين صورت است كه زحمات طاقت ‌فرسا و تلاش‌هاي عميق اسلاف و بزرگان حوزه‌ها حفظ و حراست خواهد شد.

وي با تجليل از تلاش و بينش عميق امام راحل از ايشان به عنوان احيا كننده عظمت حوزه‌ هاي علميه در دوران اخير نام برده و گفت: تلاش‌ شخصيت‌هاي عظيم‌القدري همانند امام خميني ( ره ) و آيت الله العظمي بروجردي ( ره ) در ايجاد يك نظام جديد در حوزه‌‌ هاي علميه براي هميشه در تاريخ مجاهدت‌هاي اين بزرگان مثبت خواهد شد و وظيفه ما، استمرار همان تلاش‌ها و بينش‌هاي عميق اعتقادي است.

رئيس حوزه علميه اصفهان در ادامه سخنان خود با تأكيد بر ضرورت امر گزينش و دقت در مراحل پذيرش طلاب جديدالورود، خاطر نشان كردند: سنجش وضعيت فكري و اخلاقي و علمي طلاب چه در مرحله پذيرش و چه در مراحل تحصيل يكي از امور بسيار با اهميت و داراي ضرورت است و كساني كه احياناً با اين گونه برنامه‌ريزي‌ها مخالفت مي‌كنند، عملاً به رشد علمي و فكري طلاب و ارتقاي سطح كيفي حوزه‌هاي علميه، بي‌توجهي مي‌كنند.

آيت الله مظاهري با تبيين جايگاه اخلاق و تقوا در نظام طلبگي، از عنصر پرهيزگاري به عنوان يكي از اركان اساسي توفيق در حوزه ‌هاي علميه نام برد و تأكيد كرد: طلاب حوزه ‌هاي علميه براي آنكه بتوانند رسالت‌هاي مهم خود را به درستي به انجام رسانند، بايد روح تهذيب و پرهيزگاري و اخلاص را در خود ارتقا بخشند و در غير اين صورت، نه تنها براي جامعه اسلامي مفيد نخواهند بود بلكه موجب خسارت به جامعه بشري مي‌شوند.

رئيس حوزه علميه اصفهان در پايان سخنان خود تقويت روحيه آينده‌ نگري و اميدواري را براي طلاب جوان ضروري دانست و خواستار تحصيل علم با اهداف و همت‌هاي بلند و عالي براي حفظ اسلام و نظام اسلام و اعلاي كلمه طيبه دين شد.

کد خبر 110958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha