۹ تیر ۱۳۸۹، ۱۳:۱۰

700 بیمار خاص بیشترین مصرف کننده خون در استان بوشهر هستند

700 بیمار خاص بیشترین مصرف کننده خون در استان بوشهر هستند

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر پایگاه انتقال خون استان بوشهر گفت: علاوه بر مصرف خونهای اهدایی مردم استان بوشهر به بیمارستانها و مراکز بهداشتی، 700 بیمار خاص بیشترین مصرف کننده خون در استان بوشهر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، دکتر غلامرضا حاجیانی ظهر چهارشنبه در جمع وبلاگ نویسان بوشهری افزود: از هر کیسه خون اهدایی فرآورده هایی نظیر گلبول قرمز، کرایو، پلاسما و پلاکت استحصال می شود که به مصرف سه نیازمند خون می رسد.

وی با بیان اینکه سلامت خونهایی که اهدا می شود، با حساسیت و انجام آزمایش های متعدد پیگیری می شود، اظهار داشت: پزشکان مشاور با دقت و رعایت نکات لازم شرایط اهدا کنندگان را بررسی می کنند و در صورت کسب اطمینان کامل از سلامت جسمی و روحی اهداکنندگان اجازه اهدای خون می دهند.

حاجیانی با اشاره به شرایط نگهداری خون اظهار داشت: حداکثر زمان قابلیت نگهداری خون 30 روز است این در حالیست که خون مورد استفاده بیماران تالاسمی که بیشترین مصرف کنندگان خون در استان بوشهر به شمار می روند، باید تازه و با گذشت زمان حداکثر پنج روز باشد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان بوشهر گفت: برغم مشارکت همیشگی مردم برای اهدای خون، جذب اهداکنندگان و آموزش آنان کار چندان راحتی نیست و ما اقدامات و برنامه های زیادی برای جذب هرچه بیشتر مشارکت مردم در این زمینه بویژه در ایام و مناسبت های خاص انجام می دهیم.

حاجیانی اظهار داشت: پایگاه انتقال خون استان بوشهر به آزمایشگاه های مجهز و امکانات لازم و پیشرفته تجهیز است و مشکلی برای تهیه فرآورده های خونی نداریم.

در پایان این نشست 27 نفر از وبلاگ نویسان بوشهر خون خود را اهدا کردند.

کد خبر 1109581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha