۹ تیر ۱۳۸۹، ۱۶:۱۹

بازی آنلاین "آسمان دژ" رونمایی شد

بازی آنلاین "آسمان دژ" که تولید آن دو سال به طول انجامید با نسخه فارسی و انگلیسی امروز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  مراسم رونمایی بازی آنلاین "آسمان دژ" صبح امروز با حضور بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و فرزام ملک آرا مدیر پروژه و برخی دیگر ازمدیران این پروژه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بهروز مینایی گفت: بازی"آسمان دژ" از سال 87 وارد فاز تولید شده است. این بازی باهمت دوستان پرتلاش ومبتکر ایرانی ساخته شد. آنها در ابتدا با شبیه‌سازی این بازی شروع کردند و بلافاصله طرح‌های خود را جایگزین آن کردند.

وی افزود:  از آبان ماه سال قبل که سرور اولیه از تست خارج شد، 17 هزار ساعت روی آن تست زده شد این بازی  با گرافیک قوی و هنرمندانه قطعا حرفی برای گفتن در داخل و خارج از کشور دارد.

مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: تلاش ما این است که قشر جوان و پرتوان را به جریان بازی‌سازی سوق دهیم. با توجه به اینکه قانون کپی‌رایت در ایران رعایت نمی‌شود و بسترهای زیرساختی نادرست، آن را دچار ضعف کرده، رفتن به سمت بازی‌های موبایل و آنلاین فرصتی برای رفع این نقص است.

وی ادامه داد: نسخه فارسی و انگلیسی این بازی آماده است و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق اینترنت از آن استفاده کنند.
 با رشد17 درصدی بازی آنلاین در سال 2012 درصد تمایل بازیکنان به دیگر بازی‌ها 1.2 درصد کاهش می‌یابد، این نشان‌دهنده نزول علاقمندی به بازی‌ها است. ما باید تمامی تلاش خود را به سمت سوقی دهیم که بازی هایی از این دست تولید گسترده‌ای داشته باشند.

فرزام ملک‌آرا مدیر پروژه "آسمان دژ" درباره ژانر بازی‌هایی از جنس استراتژیک گفت: هر لحظه در این گونه بازی‌ها بازیکن می‌تواند از بازی خارج شود و مجددا به بازی برگردد و در عین حال تمام امتیازاتی که در طول بازی کسب کرده همچنان باقی می ماند.

وی گفت: با تولید بازی"آسمان دژ" این پیش‌بینی وجود دارد که ما در قدم اول بازار ایران را از تولید‌کنندگان خارجی پس بگیریم که این اتفاق با کیفیت و رقابت سالم و تولید محصولات خوب امکان‌پذیر است. ما در این جهت می‌توانیم در خاورمیانه حرفی برای گفتن در زمینه بازی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بازی‌های آنلاین به دو صورت هستند یکی وقتی شما می‌خواهید وارد بازی شوید باید پول بپردازید و اقدام به خریداری یوزر کنید و دیگر اینکه برای طی کردن هر یک از مراحل بازی به صورت جداگانه در مبالغی اندک اقدام به پرداخت هزینه‌های بازی می‌کنید.

وی درباره ساخت بازی‌های سیاسی گفت: در این زمینه پیشنهادی دریافت نکردیم ولی پیش از این بر اساس موضوعاتی چون هولوکاست و پیدایش اسرائیل سرمایه‌گذاری شده و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بازی "میرمحنا" را به زودی رونمایی می‌کند که به دلاوریهای مردم جنوب ایران علیه پرتغالی‌ها می‌پردازد.

مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای همچنین درباره ساخت بازی از برخی فیلم‌های سینمایی گفت: چندین‌بار در این زمینه با معاونت امور سینمایی وارد مذاکره شده‌ایم و اینکه فیلم‌های فاخری چون"ملک سلیمان"وارد مراحل جدی شده ولی هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه تولید بازی "قلب سیمرغ" که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آن را تولید کرده است سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که در حال مذاکره در این زمینه هستیم. همچنین برای ساخت بازیهای "به رنگ ارغوان"و "آل" صحبت شده و نویسنده و کارگردان آنها استقبال کرده‌اند اما ساخت آن منوط به حمایت از سوی معاونت سینمایی است.
کد خبر 1109790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha