۱۴ تیر ۱۳۸۹، ۸:۲۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

اصفهان و استانبول به زودی خواهر خوانده می شوند

اصفهان و استانبول به زودی خواهر خوانده می شوند

سفیر ترکیه در ایران از خواهر خواندگی شهرهای استانبول و اصفهان خبر داد و گفت: اگر برنامه خواهر خواندگی بین این دو شهر مهم توریستی و شهرهای دیگر ایران و ترکیه به سرانجام برسد تبادلات دو کشور در صنعت گردشگری به میزان قابل توجهی گسترش می یابد.

امید یاردیم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم گردشگری میان ایران و ترکیه نبود توازن میان گردشگران ورودی به دو کشور است به طوری که تعداد گردشگران ایرانی که به ترکیه سفر می کنند به مراتب بیشتر از تعداد مسافران ترکیه ای است که به ایران سفر می کنند.   

وی افزود: در این بین نقش شرکتهای توریستی به دلیل اینکه آنها باید گردشگر به کشور وارد کنند بسیار مهم است.

امیت یاردم تصریح کرد: مسئولان ایران باید با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و تبلیغی جاذبه های گردشگری سرزمین خود را به مردم ترکیه معرفی کنند تا آنها برای سفر به ایران ترغیب شوند. 

سفیر ترکیه در ایران به پیشنهاد خواهرخواندگی شهرهای استانبول و اصفهان اشاره کرد و گفت: اگر برنامه خواهر خواندگی بین این دو شهر مهم توریستی و شهرهای دیگر ایران و ترکیه به سرانجام برسد تبادلات دو کشور در صنعت گردشگری به میزان قابل توجهی گسترش می یابد که به همین منظور برنامه خواهر خواندگی را از شهرهای اصفهان و استانبول شروع کردیم و آن را در شهرهای دیگر دو کشور نیز دنبال می کنیم.

در حال حاضر 11 شهر سن پترزبورگ، فرایبورگ،فلورانس،یاش،بارسلون، ایروان،کوالالامپور، هاوانا،کویت،لاهور و شیان عقد خواهر خواندگی با اصفهان دارند.
 
امید یاردیم  افزود: با توجه به اینکه صنعت گردشگری از بخشهای متنوعی تشکیل شده اجرای برنامه های در این حوزه به برنامه های میان مدت و بلند مدت پنج تا 10 سال نیاز دارد.

وی درباره اقدامات سفارتخانه ترکیه برای تبلییغ جاذبه های سیاحتی گفت: درباره این موضوع با مسئولان ایرانی و متولیان گردشگری دائم در حال گفتگو هستم. همچنین برنامه هایی را در دست تهیه داریم تا از ترکیه گردشگران بیشتری به ایران بیاوریم.

سفیر ترکیه در ایران با بیان اینکه باید متناسب با علایق گردشگران برای آنها برنامه ریزی کرد گفت: اولین اولویت من در سفر به استانهای ایران ملاقات با مسئولان گردشگری شهرهاست تا بتوانم ظرف پنج ماه دیگر برنامه های سفارتخانه ترکیه را برای ورد گردشگران ترکیه ای به ایران اعلام کنم.

وی افزود: قرار است کشور ترکیه در همایش سرمایه گذاری در گردشگری ایران شرکت کند و درباره سرمایه گذاری در حوزه صنعت گردشگری دو طرف برنامه ریزی شود.

کد خبر 1111836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha