۱۴ تیر ۱۳۸۹، ۱۳:۳۸

توریسم سلامت در کشور دچار بلاتکلیفی است

توریسم سلامت در کشور دچار بلاتکلیفی است

قائم مقام وزیر بهداشت در حوزه تجهیزات پزشکی با بیان اینکه در بحث توریسم سلامت ناموفق بوده ایم گفت: بیش از 90 درصد برنامه های توریسم سلامت باید به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم متولیان روز دوشنبه در نشست مشترک مسئولان وزارت بهداشت با مدیران اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه بخش توریسم سلامت دچار بلاتکلیفی است چون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نمی داند چه جایگاهی دارد و ستادی به این منظور در وزارت بهداشت تشکیل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد برنامه های توریسم سلامت باید به بخش خصوصی واگذار شود، افزود: بخش خصوصی باید بتواند با هتلینگ و امکانات عالی در بیمارستانها نسبت به پذیرش و درمان بیماران خارجی اقدام کند.

متولیان با اشاره به آمار غیررسمی که نشان می دهد تنها از کشور عراق 50 هزار نفر برای درمان وارد ایران شده اند، ادامه داد: پزشکان عمومی که جمعیت زیادی از جامعه پزشکی را شامل می شوند می توانند با ایجاد شرکتهایی و با نظارت وزارت بهداشت در بخش توریسم سلامت فعالیت کنند.

همچنین دکتر ابراهیم شیبانی، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به نظارت و کنترل 70 هزار محصول غذایی توسط حوزه غذا و داروی این وزارتخانه گفت: از این تعداد محصول 57 هزار قلم در داخل تولید و مابقی وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه 11 تا 12 هزار واحد صنعتی در زمینه محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی در کشور وجود دارد ادامه داد: متاسفانه وزارت بهداشت در کنترل واردات بی رویه این محصولات نقشی ندارد و فقط کنترل کیفی و صدور پروانه و مجوز با این وزارتخانه است.

شیبانی، گردش مالی در صنعت داروسازی کشور را بسیار ضعیف خواند و گفت: صنعت داروسازی ایران به روزمرگی افتاده است.

کد خبر 1112492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha