۱۵ تیر ۱۳۸۹، ۱۷:۱۱

خدائیان:

هدف دستگاه قضائی کاهش تراکم جمعیت کیفری است

هدف دستگاه قضائی کاهش تراکم جمعیت کیفری است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان لرستان با تاکید بر ضرورت زندان زدایی در استان، گفت: هدف دستگاه قضائی کاهش تراکم جمعیت کیفری است.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، ذبیح الله خدائیان ظهر سه شنبه در جمع ندانیان مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی خرم آباد اظهار داشت: زندان آخر خط نیست و با زندانی شدن همه چیز تمام نمی شود بلکه زندانی می تواند زندان را به عنوان نقطه عطفی در زندگی خود قلمداد کند.

وی با تاکید بر اینکه کسی که مرتکب جرم می شود نباید دیگران را مسبب عمل خلاف خود معرفی کند، بیان داشت: انسان اگر خود را عامل وضعیت کنونی خود بداند آن وقت است که به فکر راه حل می افتد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با تاکید بر اینکه زندان فرصتی دوباره است، یادآور شد: زندان می تواند در پیدا کردن راه صحیح به زندانی کمک کند.

خدائیان از زندان به عنوان فرصت خودسازی دوباره که زندانی نباید به راحتی این فرصت را از دست بدهد یاد کرد و بیان داشت: زندانی باید قدر خود را به عنوان یک انسان بیشتر بشناسد چرا که ایام زندان فرصتی مغتنم برای تفکر است.

وی خاطر نشان کرد: زندان می تواند به دو گونه عمل کند؛ اول اینکه مانند یک آموزشگاه مقدمات اصلاح و ارتقاء زندانی را فراهم آورد و دوم اینکه مکانی باشد که زندانی در آنجا به تباهی کشیده شود که در هر حال انتخاب هر کدام از این راهها به عهده زندانی است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با یادآوری اینکه خداوند درهای توبه را باز گذاشته است، عنوان کرد: در زندانها هم به اندازه کافی فرصتهای گوناگون اصلاح فراهم است پس از این مجال باید بهره کافی را برد.

خدائیان با اشاره به سیاست های کلی دستگاه قضایی، یادآور شد: رویکرد ما این است که تا جائیکه امکان داشته باشد از اعمال مجازات حبس خودداری کنیم و اعتقاد داریم که فقط باید افرادی در زندان نگهداری شوند که سزاوار زندان هستند.

وی ادامه داد: برخورد دستگاه قضایی با افراد حرفه ای و کسانی که با جرائم سازمان یافته و شرارت قصد دارند جامعه را برای مردم ناامن کنند بسیار قاطع و محکم خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: هدف دستگاه قضائی کاهش تراکم جمعیت کیفری است تا از این طریق خدمات اصلاحی مؤثرتری به زندانیان ارائه شود.

کد خبر 1113377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha