۲۰ تیر ۱۳۸۹، ۱۰:۵۸

ابوترابی:

فاصله کشور با رشد 8 درصدی برنامه چهارم دردآور است

فاصله کشور با رشد 8 درصدی برنامه چهارم دردآور است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی در مسیر صحیحی حرکت نکرد گفت: در برنامه چهارم در اندیشه رشد هشت درصد بودیم ولی متاسفانه سال گذشته فاصله معناداری با این رشد داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن ابوترابی فرد صبح یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه سافت ژل مینو گفت: سال گذشته با توجه به بحران اقتصاد جهانی که دامنگیر کشور ما نیز شد با رشد 8 درصدی که در برنامه چهارم پیش بینی شده بود فاصله معناداری پیدا کردیم که گفتن دلایل آن جانکاه و دردآور است.

وی افزود: اصل 44 با فرمان مقام معظم رهبری و پشتوانه فکری اهل خرد و مجلس کارش را آغاز کرد اما در مسیر صحیح حرکت نکرد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه در برنامه پنج ساله پیش رو بتوانیم به رشد بیش از 8 درصد دست یابیم ادامه داد: برای رشد 8 درصد باید سالانه حداقل 200 هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه اقتصاد کشور داشته باشیم که با این احتساب در طول پنج سال یکهزار میلیارد دلار گردش مالی پیش بینی می شود.

ابوترابی فرد در ادامه به افتتاح پروژه سافت ژل مینو در موسسه اقتصادی و خودکفایی آزادگان اشاره کرد و گفت: این پروژه با 12 میلیارد تومان سرمایه گذاری با یک ریسک بسیار خطرناک انجام شد و در نهایت تجهیزات این پروژه از آمریکا خریداری و به ایران منتقل شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه در پنج هزار متر مربع ساختمان مدرن شروع به کار کرده است تصریح کرد: پروژه سافت ژل مینو می تواند 23 دارو را تولید کند.

وی یکی از دغدغه های آزادگان بعد از بازگشت به میهن اسلامی را مشارکت در چرخه اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: سنگ بنای موسسه اقتصادی و خودکفایی آزادگان با سرمایه اولیه فقط دو میلیارد تومان که سه چهارم آن غیر نقدی بود در سال 73 گذاشته شد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: امروز این موسسه با گردش مالی نزدیک به هزار میلیارد تومان نقش مهمی در چرخش اقتصادی کشور ایفا می کند.

وی از مجموعه شرکت پارس مینو خرمدره به عنوان یکی از بنگاههای اقتصادی غیردولتی نام برد و افزود: این شرکت درسال 83 بیش از سه میلیارد تومان ضرر انباشته داشت که با مدیریت صحیح و عقلانی امروز در تابلوی بورس جایگاه ارزشمندی در چرخه اقتصادی کشور دارد.

کد خبر 1115057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha